English

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان :

بزرگترین شبکه مدرسه‌داری در خاورمیانه متعلق به سما است

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه سازمان سما دارای 700 مدرسه در کشور است، گفت: زیرساخت‌های سما بسیار قابل توجه بوده و بزرگترین شبکه مدرسه‌داری در خاورمیانه متعلق به سما است.

بزرگترین شبکه مدرسه‌داری در خاورمیانه متعلق به سما است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رحمت علی صابری حقایق در نشست هم اندیشی معاونین سما دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما استان گیلان اظهار کرد: هدف از این جلسه تبادل تجربه مثبت و هم افزایی نقاط قوت در مدارس سما استان گیلان و پوشش ضعف ها است.

 صابری حقایق افزود: چالش های موجود در شهرستان های بزرگ در آینده نزدیک به سایر  شهرستان ها نیز سرایت خواهد کرد و به یک امر طبیعی تبدیل خواهد شد.

صابری با بیان اینکه سازمان سما  700 مدرسه در سطح کشور دارد گفت: زیر ساخت ها سما بسیار قابل توجه است و دانشگاه آزاد و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما در کنار مدارس است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان گفت: ما یک سری فرصت های از قدرت های خودمان داریم و سما یک برند است و از دید افراد و مسئولان سازمانی خارج از سما با اهمیت می باشد.

صابری با توجه  به اینکه بزرگترین شبکه مدرسه داری در خاورمیانه متعلق به سما است،  افزود:  انسان امروز، انسان قرن 21 و دهه حاضر انسانی است به مراتب  مشکل پسندتر، پر خواسته تر  و کم صبرتر و خود پذیرتر و این امر توجه متغاوتی را در حوزه تعلیم و تربیت می طلبد.

وی افزود:  رقابت ناسالم و تبلیغات بزرگ نمایی در همه حوزه ها  و در مدارس به دلیل رکود موجود در دنیا وجود دارد و چهره مدارس سما امروز باید شاداب تر از دیروز باشد.

صابری گفت: امروزه اکثر نظام های آموزشی  فقط به بعد آموزش توجه کرده و کنکور محور و حافظه محور شده اند و قبولی تیز هوشان در الویت است و با این اوصاف  انسان های تک بعد ی تحویل جامعه می دهند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان خاطر نشان کرد: مدل موفقیت فردی  دارای هشت بعد است که یکی از آنها آموزش است و سایر ابعاد شامل معنویات، مهارت، بهداشت و سلامت، وجهه اجتماعی، اوقات فراغت، خانواده، ارتباطات ووضعیت مالی  است که هر کدام از این ابعاد دارای اهمیت مربوط به خود است و انسان کامل انسانی است که به همه ی این ابعاد بطور متوازن توجه داشته باشد.

وی ادامه اداد: علیرغم اینکه ما مدرسه غیر دولتی هستیم به دنبال نفع شخصی نیستیم و باید منافع حاصل از مدرسه را در جهت بهبود زیر ساخت ها و توسعه مدرسه هزینه کنیم.

صابری با بیان اینکه مجموعه عواملی که باعث موفقیت موسسات در حوزه تولید می شود شامل محصول، قیمت، توزیع وپیشبرد فروش است گفت:  در حوزه خدمات که مدارس هم جزء آن هستند چهار عامل دیگرموثر می باشند که کیفیت نیروی انسانی، فیزیک ظاهری، و زیرساخت ، فرایندها و بهره وری می باشد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی  گفت: مدیر رهبر آموزشی است ، مدیر باید در مدرسه فکر کند و هرچه بهتر این کار را انجام دهد موفق تر خواهد بود.

در پایان این نشست هر یک از معاونین سما دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما گیلان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان نکاتی را که از جمع بندی نظرات سازمان سما و شورای نظارت استان بود با اهمیت تقارن سال تحصیلی جدید با ماه محرم نکاتی را عنوان نمود تا معاونین و مدیران در سطح استان در طول سال تحصیلی نسبت به این محورها بیشتر تمرکز و توجه د اشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه