English

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س)

مراسم اختتامیه مسابقات حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از پایان رقابت میان ۳۰۰ قرآن‌آموز رشته‌های حفظ قرآن کریم و برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات خبر داد.

مراسم اختتامیه مسابقات حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، شهاب‌الدین غفاری با اشاره به اینکه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از سال ۱۳۸۹ به دستور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها شروع به فعالیت کرده است، اظهار کرد: تاکنون این مجموعه منشا خیرات کثیر قرآنی ومعارفی در سطح شهر مقدس قم و ایران اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: این مرکز متشکل از دو بخش خواهران و برادران است که در هر بخش گروه‌های تخصصی از جمله حفظ، قرائت و معارف و مفاهیم مشغول به خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) هستند و به صورت حضوری و غیر حضوری خدمت خود را به فراگیران هشت سال به بالا ارائه می‌دهند.

مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: در بخش حفظ کارهای قابل توجهی انجام شده است و با عنایت خداوند متعال تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان حافظ کل قران کریم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در بخش حفظ واحد برادران تا ۴۰۰ نفر با اکثریت رده سنی نوجوانان، در حال سپری کردن دوره‌های حفظ قرآن کریم هستند که متناسب با توانایی و برنامه تحصیلی این افراد حفظ کل قرآن کریم به همراه مفاهیم در طرح‌های دو،‌ چهار،‌ شش ساله دنبال می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات تیمی حفظ قرآن نیز خبر داد که در آن قرآن‌آموزان کلاس‌های مختلف حفظ در محدوده مشترک حفظشان با هم به رقابت گروهی می‌پردازند.

مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: در واحد برادران علاوه بر برنامه‌های انگیزشی و پرورشی با رویکرد تربیتی، جشن‌های ویژه پایان حفظ هر جزء با حضور قران‌آموزان و خانواده‌های ایشان، برگزار می شود.

وی به برگزاری مسابقات فردی به صورت سالیانه در بخش حفظ واحد برادران اشاره کرد و ادامه داد: تقدیر از قرآن‌آموزان برتر و ایجاد انگیزه بیشتر برای ادامه دادن مسیر حفظ قرآن، شناخت افراد مستعد برای انجام برنامه‌ریزی بهتر و افزایش کیفیت تلاوت افراد از نظر تجوید و صوت و لحن شایسته از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

غفاری با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از قرآن‌آموزان حافظ واحد برادران مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: این مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی همزمان با دهه ولایت برگزار شده است.

وی از برگزاری مرحله مقدماتی همزمان با یازدهم تا چهاردهم شهریورماه یاد کرد و گفت: افراد برتر هر رشته از نظر حفظ به مرحله نهایی دعوت شدند و در روزهای پانزدهم، شانزدهم و نوزدهم شهریورماه از نظر تجوید و صوت، لحن و وقف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسؤول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: افراد برتر مسابقات حفظ این واحد عصر دوشنبه هفته جاری همزمان با ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام تجلیل می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه