English

استاندار اصفهان:

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی یک رویداد فرهنگی و مذهبی باشکوه و ماندگار است

استاندار اصفهان اظهارداشت: با تمهیدات اندیشیده شده، پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اصفهان یک رویداد فرهنگی، مذهبی باشکوه و ماندگار هم برای مردم اصفهان و هم برای میهمانان سراسر کشور خواهد بود.

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی یک رویداد فرهنگی و مذهبی باشکوه و ماندگار است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ی هماهنگی دستگاه ها به منظور برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اظهارداشت: امسال مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان این افتخار را دارند که میزبان این اجلاس باشند و انتظار است که این اجلاس باشکوه تر از ادوار گذشته هم از لحاظ شکلی و هم محتوای برگزار گردد.

وی با بیان اینکه حدود هزارنفر از پیرغلامان ایرانی در این مراسم حضور دارند، افزود: پیرغلامان افرادی هستند که بیش از ۷۰ سال سن دارند و بیش از ۴۰ سال مداح اهل البیت و امام حسین (ع) بوده اند و حداقل ۲ هزار بین شعر حفظ هستند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بیش از ۶۰ میهمان خارجی نیز از ۳۰ کشور دنیا در مراسم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مراسم در ۳ روز برگزار می شود، افزود: آغاز مراسم با حضور در گلستان شهدای اصفهان خواهد بود و در روز بیست و دوم شهریور ماه نیز مراسم افتتاحیه در سالن کوثر با حضور مدعوین برگزار می شود.

زرگرپور افزود: دو برنامه ی نیم روزه ی تخصصی برای شرکت کنندگان و همچنین برنامه و نمایشگاه های متنوع به صورت برنامه های جانبی در زمان برگزاری اجلاس پیش بینی شده است و تعداد محدودی نیز به مشهد اردهال خواهند رفت و در آنجا پرچم حضرت ابوالفضل العباس را برافراشته خواهند کرد.

رسول زرگرپور یادآور شد: مکان قطعی برگزاری مراسم اختتامیه با هماهنگی های نهایی به احتمال زیاد در میدان حضرت امام خمینی(ره) خواهد بود.

زرگرپور افزود: آنچه اهمیت دارد این است که صدا و سیما برنامه های بسیار متنوع و مستندهای بسیار زیبایی را تهیه کرده است و در طول این هفته ارائه خواهند داد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز فعالیت های زیبایی را پیش بینی کرده اند و از اوایل هفته آینده برنامه های تبلیغی و تبلیغات سطح شهر و استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه چند هتل برای اسکان میهمانان این مراسم در نظر گرفته شده، افزود: آنچه اهمیت دارد این است که این اجلاس و رویداد فرهنگی و مذهبی به صورت صد در صد مردمی برگزار می شود و ریالی از بودجه ی دولتی برای این اجلاس هزنیه نشده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همه  نهادها و هیأت ها در این رویداد مشارکت دارند که نشان از مردمی بودن این اجلاس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه