English

دکتر رازانی خبر داد:

موافقت صندوق توسعه با تأمین اعتبارات ارزی طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از موافقت صندوق توسعه ملی با تأمین اعتبارات ارزی پروژه بزرگ توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه خبر داد.

موافقت صندوق توسعه با تأمین اعتبارات ارزی طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ دکتر رازانی طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای استان دانست و گفت: این پروژه با 220 میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ارزی و حدود 430 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی به صندوق توسعه ملی ارایه شده بود و از حدود 3 سال قبل در این صندوق متوقف مانده بود.

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از مهم‌ترین ایرادات صندوق این بود که ظرفیت تولید اوره و آمونیاک کشور بالاتر از میزان مصرف داخلی است و باید به فکر صادرات این محصول بود. در واقع صندوق هنوز اطمینانی به وجود یک بازار صادراتی مطمئن برای محصولات تولیدی این طرح نداشت.

وی طی با اشاره به اینکه طی این مدت مراجعات مکرری برای پیگیری این پروژه صورت گرفت در ادامه عنوان کرد: هفته قبل نشست دیگری در صندوق توسعه ملی با حضور قائم‌مقام صندوق و عضو هیئت عامل، هلدینگ نفت و گاز پارسیان- که سهامدار اصلی پتروشیمی اوره و آمونیاک است – و مدیر ارشد استان تشکیل شد.

این مقام عالی استان عنوان کرد: در این نشست پرسش‌ها و مباحث موجود طرح گردید و خوشبختانه مدیران این هلدینگ در پتروشیمی توضیحات کافی و قانع‌کننده‌ای را به مدیران صندوق توسعه ملی ارایه کردند.

 وی در ادامه سخنانش به توجیه طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک پرداخت و گفت: آمونیاک تولیدی این شرکت که حدود 400 هزار تن در سال است به‌عنوان مواد اولیه برای تولید اوره تلقی می‌شود و قیمت محصول تولیدی را در فاز جدید پایین می‌آورد.

دکتر رازانی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه امروز کارخانه پتروشیمی کرمانشاه وارد بازار عراق و ترکیه شده و مشکلی به لحاظ صادرات محصولاتش ندارد و هم چنان به افزایش تولید نیاز دارد.

این مقام عالی استان اظهار داشت: خوشبختانه صندوق توسعه ملی پس از شنیدن توجیهات ارایه شده، پذیرفت که ارز 220 میلیون یورویی این طرح بزرگ را تأمین کند.

 وی تصریح کرد: طرح توسعه این مجموعه توسط سرمایه‌گذار آغازشده و تا این مرحله حدود 300 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است. بی‌گمان با حل مشکل تأمین اعتبارات ارزی، روند اجرایی پروژه توسعه پتروشیمی شتاب می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: این مجموعه پتروشیمی اوره و آمونیاک هم‌اکنون 700 هزار تن تولید دارد که با اجرای طرح توسعه این میزان به 1400 تن افزایش پیدا می‌کند و اشتغال‌زایی مستقیم در کارخانه 2 برابر میزان فعلی خواهد شد.

وی در دنباله سخنانش عنوان کرد: اتفاق مثبت دیگری نیز در این نشست رقم خورد و صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذار توافق کردند که ایجاد صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به‌عنوان فاز سوم توسعه این طرح در اولویت قرار گیرد و اعتبارات ارزی آن از طریق صندوق تأمین شود. امیدواریم این اتفاق خوب که اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای جوانان کرمانشاهی در پی دارد در سال‌های آینده رخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه