English

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در سیستان/دریای عمان مواج می شود

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: در ادامه وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان طی امروز و فردا در شمال استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ می دهد.

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در سیستان/دریای عمان مواج می شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی ملاشاهی افزود: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در ادامه وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان طی امروز و فردا در شمال استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ می دهد.

وی افزود: از همین رو سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک صبح امروز در زابل به 67 کیلومتر بر ساعت و در زهک به 58 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد شعاع دید افقی در زهک تا یک هزار و 700 هزار متر و در محدوده شهرستان زابل تا 4 هزار متر کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: از همین رو طبق پیش بینی ها سرعت وزش باد در این منطقه به حدود 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت هم می رسد و دمای هوا نیز حدود 3 تا 5 درجه کاهش می یابد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این شرایط موجب کاهش دید افقی در این مناطق می شود، ادامه داد: این شرایط با شدت کمتر طی روزهای دوشنبه تا اواخر هفته در منطقه سیستان تداوم خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تا اواسط هفته آینده در ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان در بعد از ظهرها شرایط برای رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد مهیا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه