English

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور/ ضرورت آسیب شناسی منطقه ای و ملی برای حل چالش های بخش تعاون

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی اباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور محقق نشده است، گفت: این امر نیازمند آسیب شناسی منطقه ای و ملی است

عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور/ ضرورت آسیب شناسی منطقه ای و ملی برای حل چالش های بخش تعاون

به گزارش خبرگزاری موج، محمد آشوری در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان هرمزگان افزود: یکی از چالش های اساسی بخش تعاون، ساختاری است که رویکرد ساختار اقتصادی در کشور به سمت دولتی است تا بخش خصوصی و تعاونی، که باید این نوع نگاه و رویکرد تغییر کند.

وی چالش رفتاری، را یکی دیگر از چالشهای بخش تعاون ذکر و اضافه کرد: فرهنگ تعاون و کار جمعی در کشور هنوز تبدیل به فرهنگ عمومی نشده است که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،چالش مدیریتی و عملکردی را یکی دیگر از عدم موفقیتهای حوزه تعاون در سهم اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: این امر به روندها، ساختارها رویه ها و منابع برمیگردد که اگر این امر اصلاح گردد می توان بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی مدلهایی را برای ارتقاء سهم بخش تعاون ارائه داد.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه بخش تعاون باید الگوی اشتغال پایدار را بازتعریف کرد و شیوه، روش ابزار و تولید سنتی نمی تواند پاسخگوی تولید و اشتغال باشد و برای پیشرفت و رشد اقتصادی باید همگام با تکنولوژی و علم روز پیش رفت.

وی اضافه کرد: با تکنولوژی روز، ابزار مدرن، منابع پایدار و روان سازی در ارائه تسهیلات می توان این امر را ساماندهی کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  هیچ مدیری حاشیه امن برای فرار از پاسخگویی ندارد، اظهارداشت: فرهنگ مطالبه گری در استان هرمزگان ضعیف است و باید فرهنگ پرسشگری و پاسخگویی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه