English

تصویری از بهشت در ییلاقات گیلان

ییلاقات گیلان در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای تصویری از بهشت روی زمین هستند که در روزهای گرم و شرجی تابستان، خنکای لذت بخشی را به گردشگران هدیه می‌کنند

تصویری از بهشت در ییلاقات گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، در روزهایی که گیلان گرم‌ترین و شرجی‌ترین دمای هوا را تجربه می‌کند،تجربه سفر به ییلاقات واقع در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای این استان،حال و هوای دیگری دارد.

این مناطق به دلیل طبیعت بکر و زیبا و همچنین آب‌وهوای خنک و مطبوعی که در فصل تابستان دارند،خاطره‌های زیادی را برای گردشگرانی که به ییلاقات گیلان سفر کرده‌اند،رقم زده است.

ییلاقات غربی در مناطق ماسال،شاندرمن و تالش و...ییلاقات شرقی در مناطق دیلمان،املش،اشکورات رودسر و...همچنین ییلاقات واقع در مناطق جنوبی استان همچون شهرستان رودبار هرکدام جاذبه‌های بی‌نظیری دارند که سفر به آن‌ها خالی از لطف نیست.

منطقه ییلاقی خصیل دشت در املش

روستای«خصیب دشت»یا همان«خصیل دشت»یکی از مناطق ییلاقی گیلان در شرق این استان و از ییلاقات معروف شهر زیبای املش است.این روستا که از توابع بخش رانکوه شهرستان املش محسوب می‌شود،به دلیل قرار گرفتم در منطقه کوهستانی،تابستان‌ها دارای هوایی خنک و مطبوع بوده و در زمستان نیز دارای برودت بالا است.

برای رسیدن به این روستا که ارتفاعش از سطح دریا هزار و ۸۳۴متر است،باید جاده بلوردکان به هلو دشت را ادامه داده تا به این روستای زیبا برسید.

دشت‌های سرسبز،گیاهان وحشی،حضور دام در مراتع از دیگر زیبایی‌های این منطقه ییلاقی محسوب می‌شود.

منطقه ییلاقی دیلمان در شرق گیلان

منطقه ییلاقی دیلمان در شهرستان سیاهکل و در ارتفاع دو هزار و ۵۰۰متری از سطح دریا در شرق گیلان واقع‌شده است.

اگرچه اکثر گردشگران برای سفر به مناطق ییلاقی گیلان فصل بهار و تابستان را انتخاب می‌کنند اما طبیعت پاییزی این منطقه نیز از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

برای رسیدن به این منطقه خوش آب‌وهوا ابتدا باید مسیر ۴۲کیلومتری رشت به لاهیجان را طی کرد و بعد از طریق جاده‌ای فرعی،به سمت سیاهکل بروید.پس از گذر از شهر سیاهکل، در انتهای مسیری ۴۵کیلومتری که پیمودن آن از میان جنگل انبوه نزدیک یک ساعت تا ۱.۵ساعت طول می‌کشد،منطقه زیبا و ییلاقی دیلمان واقع شده که طبیعت چشم‌نواز آن بسیار خاطره‌انگیز است.

منطقه ییلاقی اشکورات در رودسر

اشکورات رودسر یکی از مناطق ییلاقی گیلان در شرق این استان است که به دهستان‌های اشکور سفلی،اشکور علیا و سیارستاق ییلاقی و اشکور شوئیل تقسیم شده است.

چشمه‌سارها،دریاچه‌های طبیعی،چشمه‌های آب‌معدنی،رودخانه‌های زلال و غارهای فراوان و پاکی هوا از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه ییلاقی محسوب شده که هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر کشور است.

منطقه اشکور علاوه بر داشتن آب‌وهوای ییلاقی،از منابع زیرزمینی، باغات فندق و گردو،زمین‌های مزروعی گندم و جو٬عدس ولوبیا،سیب‌زمینی،سیر و پیاز و گیاهان دارویی از قبیل گل‌گاوزبان،بنفشه، کنگر،گل پر،گزنه، گون، همیشه‌بهار،قارچ‌های خوراکی،بابا آدم (کو لا کولا) و...نیز برخوردار است که جذابیت‌های این منطقه را دوچندان کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه