English

رئیس اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس مطرح کرد

حدود ۹ میلیارد ریال به امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس اختصاص شده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته و امسال فعالیت‌های خوبی در حوزه عمرانی امامزاده یحیی ابن زید( ع) گنبدکاووس انجام شده و تاکنون حدود ۹۰۰ میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.

حدود ۹ میلیارد ریال به امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس اختصاص شده

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام نصرت الله جعفری, اظهار داشت: با توجه به پی‌گیری‌های مدیر کل اداره اوقاف استان, امام جمعه شهرستان و در راستای خدمات بیشتر به مجاوران و زائران این امامزاده, تسطیح, زیباسازی ضلع شرقی و غربی و سرویس‌های بهداشتی به پایان رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس افزود: تسطیح و زیباسازی قبور نیز به پایان رسیده، اتاق‌های زائرسرا رنگ‌آمیزی, تجهیز و مرمت شده که حدود 900 میلیون تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: تسطیح و زیباسازی ضلع شمالی این امامزاده نیز در مرحله بعدی حوزه عمرانی قرار گرفته که به زودی آغاز به کار میشود.

جعفری تاکید کرد: یکی از خیران گنبدکاووس که مقیم تهران است, با توجه به ارادت به این امامزاده, درصدد احداث درمانگاه با همه تجهیزات و امکانات با هزینه خود است که تا ساخت این درمانگاه, در حال حاضر یکی از مغازه‌های این امامزاده به عنوان مطب در نظرگرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 16 تا 20 پزشکی برای ویزیت رایگان در این مکان مستقر می‌شود و به ارائه خدمات درمانی می پردازد .

جعفری اظهار کرد: در سال جاری عملیات اجرایی و یا کلنگ‌زنی درمانگاه و یا مرکز درمانی امامزاده یحیی ابن زید( ع) آغاز خواهد شد.

 براساس آئین نامه مجلس و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

وی تصریح کرد:,همه اماکن مذهبی و مساجد و بقاع متبرکه, به جز امور فرهنگی و دینی, زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس افزود: با هماهنگی و پی‌گیری‌های امام جمعه شهرستان,در آینده نزدیک با توجه به دغدغه‌های موجود,امور فرهنگی و عمرانی مساجد در برخی از شهرستان‌ها,از جمله گنبدکاووس,جهت تسریع در کار زیر نظر ستاد امام جمعه انجام خواهد شد.

جعفری یادآور شد: مساجد دارای 2 وقف انتفاعی و یا منفعتی هستند و همه این موقوفات اماکن مذهبی زیر نظر اوقاف اجاره داده خواهد شد و رقبات ناظر اجاره هستند.

وی درباره منابع مالی بقاع متبرکه و موقوفات اظهار داشت:هرگونه تراکنش مالی در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات از طریق سیستم سامانه جامع مالی اداره انجام می‌شود و موقوفاتی که قرار است اجاره داده شوند از صفر تا 100 به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انجام تراکنش مالی قابل رویت و دسترسی همزمان در اداره کل و سازمان است تا شفافیت مالی انجام شود و درآمدهای حاصل از بقاع متبرکه و امامزادگان در 3 حوزه, عمرانی 40 درصد از درآمدها, در حوزه فرهنگی 20 درصد و بقیه در حوزه مدیریتی صرف می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: حساب مالی هیچ امامزاده‌ای برای امامزاده دیگر هزینه نمی‌شود, و در زمان غبارروبی و جمع‌آوری نذورات مدیران ارشد شهرستان و امام جمعه و نماینده بانک ملی حضور داشته و در حضور آنها نذورات جمع‌آوری و شمارش می‌شود.

جعفری تصریح کرد: درآمد و نذورات امامزاده یحیی ابن زید( ع)  شهرستان گنبدکاووس در 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت 17 درصد افزایش یافته است.

وی درباره برگزاری افطاری ساده تاکید کرد: برای نخستین بار, با حمایت و تاکیدات امام جمعه شهرستان و مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه و تلاش هیئت امنا و دست اندرکاران اوقاف و به ویژه خیران و مردم, در ماه مبارک رمضان سال جاری, به مدت 30 شب افطاری ساده برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: برگزاری افطاری ساده در گنبدکاووس, جلوه‌ای از وحدت و همدلی خواهران و برادران اهل سنت و شیعه بود و بیشترین هزینه این افطاری از طرف خیران بوده و هر شب شاهد بیش از هزار نفر از مردم روزه‌دار در این افطاری بودیم که در شب‌های قدر به 5 هزار نفر هم رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه