English

مدیرکل تعاون و کار گلستان

فعالیت ۲۶۳۰ ‌تعاونی در استان گلستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۶۳۰ تعاون فعال در استان، گفت: بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای تعاونی‌ها در سطح ‌گلستان برگزار شده است.

 فعالیت ۲۶۳۰ ‌تعاونی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، سعید مازندرانی عصر امروز در همایش تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال در کشور دارد و با توجه به اینکه اشتغال جزء اولویت نخست برنامه‌های دولت به شمار می‌رود حمایت از تعاونی‌ها باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که تعاونی‌های ما را با مشکل روبرو کرده قوانین و مقررات است و عدم اطلاع از قوانین باعث ایجاد چالش‌هایی برای فعالیت‌های تعاونی‌ها شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: به دنبال این هستیم که با برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی را با مقررات و قوانین تعاونی‌ها آشنا کنیم.

مازندرانی افزود: در سال بیش از صدها مورد شکایت از تعاونی‌ها را داریم که بیشتر این شکایات به عدم آگاهی و اطلاع از مقررات بازمی‌گردد.

وی افزود:  تلاش ما این است که با آموزش‌ها این مذاکرات را کمتر کنیم و فرهنگ تعاونی را در جامعه گسترش دهیم.

 موضوعاتی که در اقتصاد تعاونی‌ها مورد توجه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: اعتماد مردم است و تعاونی‌هایی که دچار تخلف می‌شوند به فرهنگ تعاون در جامعه ضربه می‌زنند.

مازندرانی افزود: 2 هزار و 630 تعاون فعال در استان گلستان داریم و به این نسبت به میزان تعاونی‌های متخلف در استان کم است.

وی گفت: درصدی از تعاونی‌ها مشکل اجرای قوانین دارند که بیشتر آنها به علت عدم و آشنایی با قانون و مقررات است و بیش از 49 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای تعاونی‌ها در سطح استان به همراه همایش‌های مختلف در سال گذشته برگزار شده است.

مازندرانی افزود: برگزاری این دور‌ه‌های آموزشی سبب شده که یک سوم از میزان مراجعات به دستگاه قضایی کاهش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه