English

استاندار هرمزگان در ستاد اربعین حسینی،

موکب هرمزگان در مرز شلمچه مهرماه آماده بهره‌برداری می شود / هرمزگان مکلف شده در سامرا موکب راه اندازی کند

استاندار هرمزگان گفت: سپاه امام سجاد(ع) استان ساخت موکب هرمزگان را در مرز شلمچه آغاز کرده و براساس برآوردهای صورت گرفته کار ساخت آن تا نیمه اول مهر ماه به پایان می رسد.

موکب هرمزگان در مرز شلمچه مهرماه آماده بهره‌برداری می شود / هرمزگان مکلف شده در سامرا موکب راه اندازی کند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از استانداری هرمزگان، جاسم جادری در نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان که با حضور مسئولان موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین برگزار شد، با قدردانی از کمک‌های مردمی جهت احداث موکب هرمزگان در مرز شلمچه، بیان داشت: سپاه امام سجاد(ع) استان ساخت این موکب را آغاز کرده است و براساس برآوردهای صورت گرفته کار ساخت آن تا نیمه اول مهر ماه به پایان می رسد.

وی ادامه داد: تا اربعین حسینی 62 روز باقی مانده است و حرکت زائران نیز پیش از اربعین به سمت کربلا آغاز می شود و باید تمامی تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب درنظر گرفته شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر تسریع در تامین منابع مالی مورد نیاز، افزود: دستگاه های مسئول تا پایان شهریور تعهدات پذیرفته شده را انجام دهند.

جادری خاطرنشان کرد:  ظرفیت مردمی بسیار خوبی نیز وجود دارد و نیاز است به طور مرتب در خصوص جمع آوری کمک‌های مردمی اطلاع‌رسانی شود تا از این ظرفیت نیز بهره ببریم.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی نحوه ثبت نام زائران در سامانه سماح نیز تاکید کرد و اظهار داشت: ثبت نام زائران اربعین از اول شهریور در سامانه سماح آغاز شده و تا هشتم آبان هم ادامه دارد و حج و زیارت استان مراکز معتبر و مورد تایید سازمان حج و زیارت را به متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین معرفی کند.

استاندار هرمزگان خواستار ارائه آموزش‌های لازم به زائران از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان شد و اضافه کرد: اتوبوس‌های مجهز و سالم برای اعزام زائران شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند و با کمک فرماندهی انتظامی نیز آموزش‌های لازم به رانندگان ارائه شود.

جادری با بیان اینکه استان هرمزگان از سوی ستاد مرکزی اربعین مکلف شده در شهر سامرا در کشور عراق موکب راه‌اندازی کند، افزود: همه کمک کنند تا موکب سامرا نیز تجهیز و تکمیل و کمک‌های مردمی به آن سرازیر و هلال احمر نیز در سامرا مستقر شود.

وی گفت: نمایندگی وزارت خارجه در زمینه صدور روادید برنامه‌ریزی کند تا متقاضیان بدون مشکل ویزا را دریافت کنند.

استاندار هرمزگان راهپیمایی اربعین را یک رستاخیز عظیم دانست و عنوان کرد: مردم شریف و ولایتمدار ما نشان داده اند در همه دوران‌ها و مناسبت‌ها به امام حسین(ع) عشق می ورزند و خاندان عصمت و طهارت را دوست دارند.

جادری بیان داشت: راهپیمایی عظیم اربعین تبدیل به یک حرکت بی‌بدیل شده که در حال تبدیل شدن به یک حرکت جهانی برای بزرگداشت نام و یاد سالار شهیدان حضرت امام حسین است و قدرت معنوی دین اسلام را در همه زمینه‌ها به رخ جهانیان می کشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی