English

معاون اموراستان های سازمان صداوسیما:

امیدوارم سال آینده جشن پایان سیگنال رسانی به اقصی نقاط کردستان راجشن بگیریم

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت:شبکه‌های استانی پیام آور هم‌دلی، اتحاد، همبستگی و مهرورزی ایرانیان است و تنوع فرهنگی در ایران مزیت مهمی برای تهیه برنامه‌های استانی است.

امیدوارم سال آینده جشن پایان سیگنال رسانی به اقصی نقاط کردستان راجشن بگیریم

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، علی دارابی در افتتاحیه  بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلوزیونی مراکز استان‌ها که در سنندج برگزار شد، با طرح این سوال که چرا صدا و سیما باید به مراکز استان‌ها توجه داشته باشد، اظهار کرد: رسانه باید به همه مردم ایران تعلق داشته باشد و تمامی سلایق و سنین را در برگیرد.
دارابی عنوان کرد: شبکه‌های استانی آیینه تمام نمای بازتاب تفاوت‌ها‌، آداب و رسوم‌ها و آلام و آرزوهای همه مردم ایران زمین است.
وی افزود: شبکه‌های استانی پیام آور هم‌دلی، اتحاد، همبستگی و مهرورزی ایرانیان است و تنوع فرهنگی در ایران مزیت مهمی برای تهیه برنامه‌های استانی است.
به گفته‌ معاون امور استان‌های رسانه ملی، پخش ماهواره‌ایی شبکه‌های استانی موجب شده تا امواج آنها مرزهای کشور را در نوردد و در سراسر گیتی دیده شود.
دارابی تصریح کرد: شبکه‌های استانی ظرفیت بی‌بدیلی و بزرگی در برنامه‌سازی دارند و مردمان این استان‌ها با آن زندگی می‌کنند و همچنین برنامه‌سازان نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این تنوع پیام‌ها و قابلیت‌های نوآورانه برای ارتقاء برنامه‌های خود استفاده کنند.
این مسوول با اشاره به تهاجم فرهنگی با استفاده از رسانه‌های شنیداری و دیداری، خاطرنشان کرد:  اکنون دشمنان از طریق ماهواره‌ها و رسانه‌های مختلف ایمان و اعتقادات جوانان ما را هدف قرار گرفته‌اند و وظیفه رسانه‌های استانی مصونیت‌بخشی و‌توانایی بخشی در مقابل هجمه‌های فرهنگی است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: اگر می‌خواهیم صدا و سیما برای همه ایرانیان باشد، باید به شبکه‌های استانی به عنوان حلقه ارتباط مابین نخبه‌ها و سرمایه‌گذاران اجتماعی اهمیت ویژه‌ایی داد.
وی بیان داشت: این جشنواره بزرگترین و فراگیرترین جشنواره در بین تمام جشنواره‌ها است، زیرا قلمرو همه ایرانیان‌‌، برنامه‌سازان، تهیه‌کنندگان، مدیران و هنرمندان است و به آنها فرصت دیده شدن می‌دهد.
دارابی گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا استعدادها شناسایی و کشف شود و آثاری که ارزش دیدن دارند در این جشنواره برای مدت یک ماه در رسانه ملی پخش شده و با هم به رقابت بپردازند.
وی عنوان کرد: این فرصت بی‌بدیل که از طریق قاب تلوزیون در اختیار مردم و مسوولین گذاشته می‌شود، باید به گونه‌ایی استفاده شود تا مشکلات‌، مسائل و ظرفیت‌های استان‌ها را از طریق این دریچه بازتاب دهد.
دارابی تصریح کرد: این جشنواره گامی بزرگ برای کنار نهادن بی‌عدالتی‌ها و ‌تبعیض‌ها بوده و برابری را با تکیه بر ظرفیت‌های هر استان ترویج می‌دهد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه کردستان  وفاداری خود را به مام وطن اثبات کرده و مردم غیور و شرافتمندی دارد، عنوان کرد: به واسطه فرهنگی بودن این استان، اکنون مریوان پایتخت جشنواره  تئاتر خیابانی ثبت جهانی شده و این یک ظرفیت بسیار عظیم برای مردم کردستان است.
وی افزود: رسانه ملی باید به عنوان یک رسانه پاک و اخلاق‌گرا فرهنگساز باشد و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج دهد.
دارابی بیان داشت: شبکه استانی کردستان از بین تمامی مراکز استانی رتبه نخست رضایتمندی مخاطب را دارا است.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به عدم پوشش‌دهی مناسب شبکه‌های استانی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این استان، امیدواریم در سال آینده جشن پایان سیگنال رسانی به اقصی نقاط کردستان را با حضور مردم کردستان برگزار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه