English

همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در اصفهان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی در آستانه ماه محرم خبر داد.

همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله اروجی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی افزود: این همایش 23 شهریور همزمان با اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با همکاری اداره کل اطلاعات استان و دیگر نهادهای عضو در سالن اجتماعات کوثر اصفهان برگزار می شود.

وی گفت: سخنرانی یکی از مسئولان وزارت اطلاعات، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی کشور و تجلیل از اعضای اصلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان ها از برنامه های پیش بینی شده برای این همایش است.

حجت الاسلام اروجی افزود: ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، روسای ادارات اطلاعات، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ‌ها از اعضای اصلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در شهرستان های استان هستند.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بر اساس مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 86 تشکیل شده است.

توجه جدی به توسعه اندیشه ها و نظرات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون فعالیت های مناسبتی، تقویت بنیان های فکری، ارزشی و اعتقادی بوجود آورنده نظام با برجسته سازی تاثیرات آنها در آینده کشور و مردم از اهداف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی است.

همچنین ترسیم چشم انداز، راهبردها و سیاست های کلان برای برنامه ریزی مراسم ‌ها، افزایش جذابیت مراسم ها و مناسبت های خاص کشور و معرفت زایی در برنامه ها به منظور ایجاد فضای شاد و مفرح و افزایش امید، استفاده از نوآوری، خلاقیت و بهره گیری از ایده های گروه های فکری و کارشناسان و صاحبنظران، برنامه ریزی جامع و هماهنگ برای بهره گیری از ظرفیت های نهادهای مختلف به ویژه رسانه ها، توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان به عنوان مخاطبان اصلی مراسم و همچنین توسعه و تعمیق بصیرت در مناسبت ها به منظور مقابله با بدعت، خرافات و تهاجم فرهنگی دشمنان و پرهیز از تفرقه اندازی مخاطبان و کوبیدن بر طبل آسیب‌های مذهبی از جمله اهداف و مأموریت های این ستاد اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه