English

کلید دستیابی به دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات ملی حفاری در آزمایشگاه

رئیس آزمایشگاه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: نقطه آغازین دستیابی به دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری در این آزمایشگاه کلید می خورد.

کلید دستیابی به دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات ملی حفاری در آزمایشگاه

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، رئیس آزمایشگاه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: نقطه آغازین دستیابی به دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری در این آزمایشگاه کلید می خورد.

ولی الله امیرزاده در تشریح نقش این آزمایشگاه در دستیابی به دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات، افزود: این واحد نقش اصلی در تعیین کد استاندارد فلزات آلیاژی فولادی، فلزات رنگی و غیر فلزات ایفا می کند و دانش فنی ساخت از این مجموعه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده در نتیجه بررسی های آزمایشگاهی در اختیار سازنده قرار می گیرد، اظهار کرد: سازنده بر اساس این داده ها نسبت به ساخت قطعه و تجهیز اقدام می کند.

امیرزاده گفت: این مجموعه به عنوان یک واحد درآمد زا برای شرکت فعالیت دارد و خدمات خود را در بخش برون سازمانی براساس تعرفه های سازمان ملی استاندارد ایران ارائه می دهد.

رئیس آزمایشگاه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: خدمات این واحد در سازمان نیز به بخش های عملیات، نت، امور مهندسی، بازرسی فنی و کنترل کیفیت، خدمات و عملیات ویژه  ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه ازسال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: آزمایشگاه پژوهش دارای چهار واحد اصلی شامل بخش های مخرب، غیر مخرب (NDT )، شیمی تجزیه و تست روغن است و هر بخش مشتمل بر تعدادی زیر مجموعه فرعی می باشد.

امیرزاده تصریح کرد: در زمان حال حاضر بخش تست پلیمر هم در شرف راه اندازی است و  با تهیه دستگاه آنالیز، طیف وسیعی از پلیمرها مشتمل بر انواع لاستیک، پلاستیک و PVC در این آزمایشگاه تست می شود.

وی در توضیح بیشتر درباره خدمات این مجموعه گفت: در این آزمایشگاه تست کشش سمپل فلزات و کابل که توسط مدیریت بازرگانی تأمین و یا توسط بازرسی فنی به منظور صدور گواهی به این مرکز ارسال می گردد، صورت می پذیرد و در صورت تأیید مورد استفاده میدانی قرار می گیرد.

امیرزاده خاطرنشان کرد: در تست ضربه به روش چارپی، رفتار نسبی فلزات ارزیابی و میزان انرژی شکست نمونه فلز بر اساس استاندارد بین المللی ASTM اندازه گیری می شود که این پارامتر مهمی در انتخاب نوع فلز و آلیاژ می باشد و شاخص حساسی در تعیین عملیات حرارتی بویژه در فازهای آلیاژی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه