English

رئیس کل دادگستری فارس:

مسوولان قضایی از ورود به مسایل سیاسی پرهیز کنند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:باید تلاش کنیم ضمن تقویت روحیه انقلابی و دینداری و توسعه و تعمیق شعائر دینی از ورود به مسائل سیاسی پرهیز کنیم چرا که یکی از ابعاد مهم در مسیر حفظ استقلال پرهیز از هرگونه ورود به مسائل سیاسی و جناحی است.

مسوولان قضایی از ورود به مسایل سیاسی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش فصلی روسا و دادستان‌های استان فارس با تأکید بر اینکه استقلال دستگاه قضایی با تدبیر و درایت مسؤلان حوزه های قضایی جلوه مناسب‌تری پیدا می‌کند گفت: باید تلاش کنید به نحوی عمل شود که در نتیجه عمل به وظایف و مأموریت‌ها استقلال دستگاه قضایی و اقتدار جایگاه دیده شود.

رئیس شورای قضایی استان حفظ استقلال دستگاه قضایی را در تعارض و نافی تعاملات قانونمند ندانست و با تأکید بر پرهیز از عملکرد جزیره‌ای گفت: در مسیر انجام وظایف و مأموریت‌ها و ایفای نقش مؤثر و محوری همواره تعامل با دستگاه‌ها و حمایت از عملکرد قانونی آنان را مد نظر قرار دهید.

القاصی‌مهر ادامه داد: مطابق دستورالعمل اجرایی زمان مناسب جهت ملاقات‌های حضوری با مردم تنظیم و لحاظ شود و لازم است به نحوی عمل کنیم که دسترسی مردم به مسئولین قضایی آسان و به دور از هرگونه تشریفات انجام شود.

وی افزود: نحوه برخورد با مراجعان و ظرفیت اخلاقی مسئولین قضایی در سراسر استان در مواجه با مردم باید به نحوی باشد که بازخورد این رفتارها خود در اصلاح امور مؤثر واقع شود.

القاصی‌مهر اظهار داشت: رعایت نظم و انضباط اداری یکی از اولویت‌هایی است که توجه به آن ضمن ایجاد انسجام در بین مجموعه رضایتمندی مراجعان را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد:مصوبات کمیته رفع اطاله دادرسی مد نظر قرار گیرد تا ضمن کاهش اطاله دادرسی و کاهش فشارهای ناشی از انبوه پرونده‌ها میزان رضایت عمومی نیز در نتیجه کاهش زمان فرآیند رسیدگی بیشتر شود.

القاصی‌مهر همچنین بر استفاده از سامانه‌های طراحی شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استفاده برخط از سامانه‌ها مذکور باهدف بهبود کیفیت خدمات قضایی و در نتیجه افزایش امتیازات عملکردی را مورد تأکید قرار داد و خواستار توجه همه حوزه‌های قضایی نسبت به ثبت ابلاغات الکترونیک شد.

القاصی‌مهر بیان کرد:‌باید در شناسایی و گزینش اعضای شوراهای حل اختلاف دقت شود و با تشخیص درست از افراد آگاه به مسایل روز و با تجربه و دارای سلامت نفس و اخلاق‌مدار استفاده شود تا زمینه ارتقای بدنه دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف فراهم شود.

در این مراسم از 49 تن از قضات استان که در زمینه کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی به پرونده‌های مهم و امنیتی و همچنین شرکت مستمر در هیات‌های بازرسی فعال بوده‌اند و همچنین 43 تن از کارکنان به لحاظ کسب امتیازات عملکردی با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه