English

جشنواره بادام زمینی در آستانه اشرفیه برگزار می شود

ششمین جشنواره بادام زمینی در شهرک صنعتی نقره ده و روستای محسن آباد بندرکیاشهر از توابع این شهرستان برگزار می شود.

جشنواره بادام زمینی در آستانه اشرفیه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از آستانه اشرفیه، آشنایی با نحوه فرآوری سنتی و صنعتی بادام زمینی ، معرفی مراحل کاشت،داشت و برداشت بادام زمینی و همچنین توجه به لزوم راه اندازی یک ایستگاه تحقیقاتی در خصوص بادام زمینی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

تجلیل از بادام کاران نمونه ، اجرای نمایش های آئینی ، برگزاری مسابقات فرهنگی ،اجرای موسیقی سنتی و محلی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

در این جشنواره حدود 40 غرفه به منظور معرفی محصولات متنوع کشاورزی راه اندازی می شود و در این غرفه ها میهمانان ضمن بازدید از توانمندیهای بخش کشاورزی این شهرستان با مراحل مختلف فرآوری محصول بادام زمینی آشنا می شوند.

جشنواره بادام زمینی به مدت 2 روز برگزار می گردد که اولین روز برگزاری این جشنواره در بیست و سوم شهریورماه در روستای محسن آباد بندرکیاشهر و دومین روز برگزاری آن نیز در بیست و پنجم شهریورماه در کارخانه زرگیل واقع در شهرک نقره ده بندرکیاشهر برگزار می شود.

زمان برگزاری هر دو روز این جشنواره را 15 عصر  است و 2 هزار و 507 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص دارد .

به گزارش موج،  بیش از 7 هزار خانوار در زمینه بهره برداری و فرآوری بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه  فعالیت داشته و این منطقه حدود 90 درصد محصول مورد نیاز کشور را تامین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی