English

الگوی اشتغال در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بهترین الگوی اشتغال است

معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به استقرار 4400 شرکت و پارک های فنآور در پارک ها و مراکز رشد کشور گفت: الگوی اشتغال در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بهترین الگوی اشتغال است.

الگوی اشتغال در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بهترین الگوی اشتغال است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه علم و فناوری مسیری را که در حال طی کردن هستیم با برنامه بسیار خوب و استوار داریم دنبال می کنیم، اظهار کرد: در بحث  توسعه علمی  و فناوری چون سیاست کلان دست یابی به مرجعیت علمی در منطقه است طبیعتا انتظار مجموعه جامعه علمی و دنیا این است که ما در چه شاخص های وضعیت ما بهبود پیدا کرده است.

احمدی افزود: از لحاظ وضعیت علمی براساس گزارش پایگاه های بزرگ و معتبر  بین المللی که دانشگاه ها را در حوزه های علم، پژوهش و فناوری دسته بندی می کنند رشد مطلوبی در چهار سال گذشته داشتیم.

وی گفت: در سال 2012 در پایگاه لایدن ما دانشگاهی که در لیست برتر باشد نداشتیم اکنون 18 دانشگاه ایران در لیست دانشگاه های برتر این پایگاه قرار دارد.

احمدی افزود: در پایگاه تایمز 13 دانشگاه و پایگاه 5DQSدانشگاه ایران بر اساس استاندارها و شاخص های  مورد نظر این پایگاه ها جز فهرست برترین ها است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فنآوری با بیان اینکه وقتی دانشگاه را ارزیابی می کنند فقط مربوط به مقالات نیست شاخص های مختلفی را معیار قرار می دهند و تولید مقاله یکی از این شاخص ها است، ادامه داد: در پایگاه G.I.I که وضعیت علم،فناوری و نوآوری را برسی می کند و حدود 85 شاخص را معیار و مبنا قرار می دهد ایران در سال 2012 در رتبه 104 را داشت و اکنون رتبه 75 را داریم.

وی افزود:  هر چند اعتقاد ما این است که باید رتبه بهتری را داشته باشیم ولی 40 رتبه طی چهار سال گذشته از سال 2012 تا 2017 بهبود پیدا کردیم.

احمدی گفت:  از لحاظ تولید مقالات برتر ،  همان پایگاه ها که مبنای ارزیابی گذشته بودند و گزارشی را که ارائه می دهند، ما دربین 25 کشور برتر دنیا در طی چهار سال  از رتبه 25 از لحاظ رشد تولید مقالات علمی به رتبه اول رسیدم و 20% درصد نرخ رشد تولید مقالات ما بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: در وضعیت فناوری در سطح کشور 41 پارک علم و فناوری داریم که علاوه بر پارک ها استانی پارک های تخصصی هم مجوز گرفتند.

وی گفت: 180 مرکز رشد در سطح کشور در حال فعالیت است و الگوی اشتغال در این مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بهترین الگوی اشتغال است.

احمدی تصریح کرد: چیزی حدود 30 هزار شاغل در مراکز رشد و شرکت ها را داریم و تقریبا 4400 شرکت و پارک های فنآور در پارک ها و مراکز رشد  مستقر است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فنآوری گفت: از لحاظ صادرات محصول در چهار سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات داشتیم و هر سال رشد بسیار زیادی نسبت به سال قبل  داریم.

احمدی ادامه داد: از لحاظ فروش فناوری و محصولات دانش بنیان در داخل کشور در چهار سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان قرارداد و فروش محصولات فناوری داشتیم.

احمدی در پایان گفت: ما مسیری پیوسته و حساب شده ای را هم در پژوهش و نظام علمی و بحث ماموریت گرا کردن دانشگاه و تحقق دانشگاه کار آفرین ، و هم در حوزه فناوری، توسعه پارک ها، توسعه محصولات و توسعه کیفیت ارتقای شرکت ها  و توسعه ایجاد فضای ارتباطات منطقه ای و بین المللی را فراهم کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه