English

نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ کیلو وات با هزینه‌ای بیش از ۷۱۰ میلیون ریال در شرکت گاز استان اصفهان به بهره برداری رسید.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 10 کیلو وات با هزینه‌ای بیش از 710 میلیون ریال در شرکت گاز استان اصفهان احداث و با حضور مدیرعامل برق منطقه‌ای، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و مدیرعامل شرکت گاز استان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و توجه خاص آن به صیانت از محیط زیست و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گفت: وجود سالانه بیش از 330 روز آفتابی در اصفهان با متوسط 6 ساعت در روز، کارشناسان این شرکت را برآن داشت تا برای بهره برداری حداکثری  از این انرژی خدادای برنامه ریزی و اقدام کنند.

سید مصطفی علوی بیان کرد: با استفاده از این تکنولوژی و اقدام زیست محیطی، از مصرف سالانه بیش از 5 هزار لیتر سوخت‌های فسیلی و انتشار 1300 تن کربن جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کلان ایران استفاده بهینه از منابع و ارتقاء میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین بخشی از نیاز روزافزون انرژی کشور به شمار می‌رود، افزود: کشور ایران از لحاظ برخورداری منابع مختلف انرژی یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و علاوه بر وجود منابع گسترده سوخت‌های فسیلی نظیر نفت و گاز، دارای قابلیت فراوان از لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید، زیست توده و زمین گرمایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان از شرایط مناسبی برای تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است.

نیروگاه  خورشیدی با ظرفیت 10 کیلو وات با توان تجمعی پنل حدود 285وات دارای 35 پنل خورشیدی با ابعاد هر پنل 1640در1000در40 میلی متر با وزن 17 کیلوگرم تشکیل شده که در مساحتی بالغ بر 150متر مربع نصب شده است.

این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت برق تولیدی سالانه 20 هزار کیلووات با یک خط اختصاصی به شبکه سراسری برق شهرستان متصل شده و طی قرادادی 20 ساله با شرکت توزیع برق شهرستان هر کیلووات بالغ بر 9770 ریال به این شرکت فروخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه