English

برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان

جشن قصه‌گویی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با همراهی مربیان، اعضا و خانواده‌ها درحال برگزاری است.

برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، هم‌زمان با فراخوان بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون در سه بخش قصه‌گویی، مقاله و داستان‌نویسی، جشن قصه‌گویی اعضای نوجوان به منظور گسترش فرهنگ بهره‌گیری از این ابزار ارز‌شمند تربیتی و هم‌چنین انتخاب بهترین‌‌های مراکز در حال‌برگزاری است.

در این ویژه‌برنامه‌ها، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری با انتخاب و اجرای قصه‌های خود با درون مایه‌ آموزشی و تربیتی، رضوی و هم‌چنین با نگاهی ویژه به ادبیات عامه و شاهنامه در این مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

براین اساس، انتخاب و پرداخت مناسب قصه‌ها، بهره‌گیری از فنون قصه‌گویی و هم‌چنین لحن و کلام قصه‌گویان از شاخصه‌های انتخاب و به‌گزینی داوران این جشنواره است.

در همین راستا مربیان قصه‌گو و قصه‌گویان برتر نوجوان عادی و فراگیر(دارای نیاز‌های ویژه) برگزیده مراکز، در مسابقه استانی و منطقه‌ای شرکت کرده و پس از انتخاب، در رقابت‌های پایانی این مسابقه حضور خواهند‌یافت.

گفتنی است قصه‌گویی به عنوان یکی از فعالیت‌های ارزش‌مند کانون پروش فکری است و برهمین اساس بهره‌گیری از این ابزار تربیتی برای انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی– ایرانی به کودکان و نوجوانان و هم‌چنین آشنایی آنان با پیشینه و فرهنگ بومی و محلی همواره مورد توجه این مجموعه فرهنگی قرارداشته و دارد.

به گزارش موج، جشنواره استانی قصه‌گویی روزهای 20 و 21 شهریورماه جاری در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 رشت برگزار‌می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی