English

پیش‌بینی کشت بیش از ۴۰ هکتار زعفران در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برای توسعه کشاورزی و ترویج کشت زعفران در بین کشاورزان این منطقه، پیش‌بینی می‌گردد بیش از 40 هکتار زعفران در این شهرستان کشت شود.

پیش‌بینی کشت بیش از 40 هکتار زعفران در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حاتمی با اشاره به اینکه، عمده سطح زیر کشت زعفران در دهستان‌های ماهیدشت، کوزران، سراب نیلوفر و چقانرگس است، افزود: با توجه به شرایط آب‌وهوایی این شهرستان و نیاز پایین این محصول به آب می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات زراعی به نیاز آبی بالا باشد و شرایط آب و هوایی برای کشت و توسعه زعفران بسیار مساعد و سازگار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی کشاورزان در این شهرستان اشتغال‌زایی، توسعه کشاورزی پایدار و صرفه‌جویی در مصرف آب را نیز به دنبال خواهد داشت.

حاتمی افزود: با توجه به استقبال شایسته کشاورزان این شهرستان برای توسعه این محصول پردرآمد پیش‌بینی می‌شود در سال 97-96 حدود 40 هکتار زعفران کشت شود.

وی بابیان اینکه همان‌گونه که هزینه اولیه کشت این محصول زیاد است ویژگی‌های خوب این محصول ازنظر تولید، درآمد و اشتغال‌زایی تحولی در این شهرستان ایجاد می‌شود گفت: هر حمایت آموزشی، فنی و اعتباری در جهت افزایش کمی و کیفی این محصول انجام گیرد تا تحولی در این شهرستان درزمینهٔ اشتغال ایجاد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه