English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

نصب پکیج تصفیه فاضلاب واصلاح روشهای آبیاری در ادارات گازرسانی زرین شهر و قهدریجان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در راستای بهینه سازی مصرف و حفاظت از منابع آب، اصلاح روش آبیاری فضای سبز از غرقابی به قطره ای در ادارات گازرسانی استان اصفهان اجرایی شده و خواهد شد.

نصب پکیج تصفیه فاضلاب واصلاح روشهای آبیاری در ادارات گازرسانی زرین شهر و قهدریجان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، علوی اظهارداشت: در راستای بهینه سازی مصرف و حفظ منابع آب، طرح اصلاح روش آبیاری فضای سبز از غرقابی به قطره ای،  از سال گذشته  آغاز و در برخی از ادارات گازرسانی  برنامه ریزی واجرایی شده است.

وی افزود: به منظوراستفاده بهینه از منابع جهت کاهش مصرف آب و استفاده مجدد از فاضلاب، تهیه و نصب پکیج تصفیه فاضلاب در دستور کار قرار گرفت  که طی آن  سال گذشته  این پکیج در سه اداره نصب گردید و در اداره گاز زرین شهر و قهدریجان نیز نصب و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در خصوص  پکیج تصفیه فاضلاب در این دو اداره بیان داشت:  در شبانه روز میزان 1.2متر مکعب پساب با روش تصفیه پساب از نوع لجن فعال ( SBR) در 4فاز پرشدن تانک، هوادهی، ته نشینی، تخلیه تصفیه می شود که البته میزان آب مذکور به فاضلاب تولیدی بستگی دارد.

وی گفت: دستگاه های استفاده شده در این پکیج، مطابق با تکنولوژی روز ،دارای  استاندارد های لازم ، تابلو برق مجهز به سیستم PLC  با دو حالت دستی و اتوماتیک، فیلتر شنی از جنس فایبرگلاس جهت حذف ذرات معلق و پمپ انتقال پساب تصفیه شده به مخزن ذخیره آب فضای سبزمی باشد

علوی میزان هزینه سرمایه گذاری برای تهیه، ساخت و نصب هر پکیج را بالغ بر 250 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با استفاده از این پکیج ،سالانه300 متر مکعب آب صرفه جویی می شود .

وی در ادامه، هزینه صرفه جویی حاصل از پساب تصفیه شده با فرض تامین آب با تانکر و خرید آزاد آب را 30 میلیون ریال، هزینه صرفه جویی حاصل از تهیه ، حمل و پخش کود را 10میلیون ریال برآورد کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح زیست محیطی طی گذشت 7سال و نیم ،هزینه  سرمایه  بازگشت می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سیستم آبیاری قطره ای اداره گاز قهدریجان با هزینه ای بالغ بر 90 میلیون ریال  برای پوشش 2 هزار و200متر مربع تحت اجرایی گردید و در اداره گاز زرین شهر  نیز  برای تامین آب مورد نیاز مخزن ذخیره فضای سبز ، یک حلقه چاه آب مورد بهسازی و بازسازی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه