English

مرز خسروی میزبان هفت استان کشور در اعزام به کربلای معلا

مرز خسروی در استان کرمانشاه یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی در غرب ایران است که در شهرستان قصرشیرین واقع‌شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده زائران اربعین حسینی از هفت استان کشور از این مرز عازم کربلای معلا می‌شوند.

مرز خسروی میزبان هفت استان کشور در اعزام به کربلای معلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، این مرز نزدیک‌ترین مسیر به کربلای معلا و بغداد است و حالا با اقدامات انجام‌شده بین مقامات ایرانی و عراقی، توافقات لازم بین طرفین برای عبور زوار از این مسیر تاریخی انجام‌شده و به امضا رسیده است.

به گفته اسد اله رازانی استاندار کرمانشاه و بنا بر اعلام ستاد اربعین کشور زائران استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی؛ اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه از مرز خسروی عبور می‌کنند.

تردد زوار و استفاده از ظرفیت مرز خسروی در ایام اربعین، علاوه بر اینکه بخشی از بار اعزام زوار را از دوش استان‌های خوزستان و ایلام برمی‌دارد. برکات کوتاه‌مدت و طولانی‌مدتی را نصیب استان خواهد کرد و به رونق این مسیر تاریخی هم خواهد افزود.

امسال ۵۰۰ هزار نفر از مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلا می‌شوند

رازانی افزود: وجود مشکلات امنیتی در عراق از مسائلی بود که سال‌های گذشته بر سر راه تردد زوار در این مرز قرار داشت، اما با حل این مشکل حالا مرز خسروی آماده پذیرایی از زوار اربعین است.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه ثبت‌نام از زائرین اربعین از ساعت ۱۰: ۰۰ صبح روز چهارشنبه اول شهریورماه آغازشده است متقاضیان زیارت اربعین می‌توانند از طریق هر یک از دفاتر زیارتی فعال که اعلام آمادگی خود را در سامانه جامع کارگزاران اعلام نموده‌اند نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام نمایند.

تردد از مرز خسروی امسال با گذرنامه امکان‌پذیر است

 بر اساس توافقات انجام‌شده امسال افراد دارای گذرنامه و ویزا می‌توانند از مرز خسروی عبور و تعدادی از زائران کشورهای دیگر هم برای حضور در مراسم اربعین می‌توانند از مرز خسروی تردد کنند.

 آماده‌سازی فضا برای پارک 50 هزار خودرو، روشنایی معابر، آماده‌سازی 80 هکتار زمین در قصرشیرین تا مرز خسروی برای ایجاد پنج توقفگاه خودرو، عملیات روکش آسفالت ازجمله اقدامات انجام‌شده برای ارتقا توان خدماتی و رفاهی پذیرایی از زوار در اربعین است.

استاندار کرمانشاه می‌گوید: هرچند روند اجرای طرح‌های مربوط به اربعین در مسیر خسروی رضایت‌بخش است اما همه مدیران باید سرعت عمل بیشتری به کارهای خود ببخشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه