English

برگزیدگان مسابقه‌ نقاشی و عکاسی «آب تی تی» تجلیل شدند

طی آیینی از برگزیدگان مسابقه‌ی نقاشی و عکاسی «آب تی تی» در سالن سینمای اداره کل کانون استان گیلان تقدیرشد.

برگزیدگان مسابقه‌ نقاشی و عکاسی «آب تی تی» تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، با انتشار فراخوان جشنواره‌ی «آب تی تی» که با هدف ایجاد بستر‌های تازه برای انتقال آموزه‌های زیست‌محیطی به مخاطبان و با محوریت زیبایی‌های تالاب بین المللی بندرانزلی و کوشیروی ژاپن صورت‌گرفت، 128 اثر نقاشی و 384 اثر عکاسی به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شد و درپایان نیزخالقان 10 اثرنقاشی و هم‌چنین 10 عکس برگزیده با اهدای لوح سپاس و جایزه مورد تقدیر قرارگرفتند.

طی برگزاری این جشنواره زیست‌محیطی که با همراهی کانون، محیط زیست و آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن(جایکا) برگزار‌شد، نگاه ویژه به پاس‌داشت تالاب‌ به عنوان زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری و هم‌چنین آگاهی‌بخشی به مخاطبان برای صیانت از تالاب‌ها به عنوان میراث فرهنگی بشری، در دستورکار قرارگرفت.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هم‌چنین اجرای فعالیت‌های زیست محیطی برای کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت‌های این جشنواره بود و در این میان برضرورت تقویت ‌باور‌های مذهبی و جهان‌شناسی مخاطبان تاکیدشد.

در آیین‌پایانی این جشنواره نیز که با حضور مسوولان و همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان صورت‌گرفت، سرپرست کانون گیلان به اهمیت حفظ محیط‌زیست و نقش انسان در ایجاد دگرگونی و شکل‌گیری انواع آلودگی‌هاپرداخت.

اسفندیار ضیائی با بیان این‌که بسیاری از بلایای طبیعی ریشه در فعالیت‌های انسان و دگرگون‌سازی محیط زیست دارد تصریح‌کرد: دامنه‌ی آلودگی‌های هوا از مناطق صنعتی، هم‌چنین فراز شهر‌ها و کشور‌ها فراتر رفته و لایه‌های زیستی زمین را هدف قرارداده است.

 

اشاره به آلودگی آب به عنوان یک مشکل جهانی از دیگر محور‌های سخنان ضیائی در این مراسم بود و وی با بیان این‌که این آلودگی‌ها تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان، به ویژه کودکان و نوجوانان دارد گفت: کودکان به دلایل مختلف می بایست مورد توجه ویژه قرارداشته‌باشد.

وی در همین زمینه از کودکان به عنوان آینده‌سازان جوامع بشری یادکرد و با بیان این‌که کودکان شکل‌دهنده‌ی نسل بعدی و حلقه‌ی ارتباطی نسل حاضر با نسل‌های بعدی هستن، خاطرنشان‌کرد: کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان منابع مورد نیاز بشر در برابر انواع آلودگی‌های محیط زیستی آسیب‌پذیر و نیازمند توجه بیشترهستند.

مشاور ارشد گروه کارشناسی جایکا در برنامه اکولوژیک تالاب بندرانزلی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت‌کنندگان و داوران این جشنواره، به شباهت‌های تالاب بندر انزلی و کوشیروی ژاپن اشاره کرد و با بیان این‌که خواهرخواندگی این دو تالاب زمینه هم‌افزایی میان مسوولان کانون را فراهم‌کرده است، برضرورت گسترش این همکاری‌ها تاکید‌کرد.

تشریح فعالیت‌های مشترک این آژانس با کانون و محیط زیست از دیگر بخش‌های سخنان توموئوآئوکی بود و وی با بیان این ‌که طی شش سال فعالیت، گام‌های مثبتی درزمینه آشنایی کودکان و نوجوانان با مشکلات آلودگی آب، پسماند و گونه‌‌های مهاجم و هم‌چنین آشنایی آنان با اهمیت فراوان تالاب به عنوان زیستگاه ویژه برای پرندگان برداشته شده، ابراز امیدواری کرد که با ارایه آموزش‌ به نسل حاضر فرهنگ‌سازی مناسب صورت‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی