English

هم‌زمان با دهه امامت و ولایت صورت گرفت؛

افتتاح فروشگاه عرصه محصولات فرهنگی کانون در رشت و کوچصفهان

هم‌زمان با دهه‌ امامت و ولایت، نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در رشت و بخش کوچصفهان این شهرستان گشایش یافت.

افتتاح فروشگاه عرصه محصولات فرهنگی کانون در رشت و کوچصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، این دو نمایشگاه و فروشگاه، به منظور افزایش گستره‌ی ‌فعالیت‌های کانون و ارایه‌ی محصولات فرهنگی به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها راه‌اندازی شد.

برهمین اساس کتاب، نوشت‌افزار ‌با نماد‌های ایرانی و اسلامی و هم‌چنین سرگرمی‌های سازنده کانون از جمله محصولات‌فرهنگی است که در این فروشگاه‌ها به مخاطبان عرضه می شود.

بنابراین گزارش در آیین گشایش فروشگاه و نمایشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی بخش کوچصفهان که همراهی جمعی از مسوولان و خانواده‌ها را به دنبال داشت، سرپرست کانون گیلان نگاه ویژه استاندار و تصمیم‌گیرندگان استانی به حوزه فرهنگ را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پیوست‌های فرهنگی طرح‌های عمرانی گفت: این امر بستری مناسب برای تاثیر‌گذاری هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی این نهاد فرهنگی است .

اسفندیار ضیائی در ادامه با خاطرنشان‌کردن اهداف عالیه کانون تصریح‌کرد: رقم زدن آینده روشن برای ایران اسلامی، از اولویت‌ها است و برهمین اساس باور‌داریم، هراندازه سرمایه‌گذاری و برنامه‌محوری را در حوزه کودک و نوجوان مد نظر قراردهیم، ایرانی شاد و سربلند‌خواهیم داشت.

وی در این میان گشایش نمایشگاه و فروشگاه عرصه‌ی محصولات فرهنگی را بخشی از ظرفیت‌های گسترده‌ی کانون توصیف‌کرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی به تمامی مخاطبان افزود: براین باوریم که چنین ظرفیت‌هایی در کانون وجود دارد و بر همین اساس برای حرکت در این مسیر تلاش خواهیم‌کرد.

تبیین اهداف کانون در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های کودک و نوجوان محور دیگربخش سخنان ضیائی بود و وی با اشاره به این‌که پرسش‌گری، مطالعه و بازی هدف‌مند ازشاخصه‌های فعالیت‌های کانونی است بر استمرار این برنامه‌ها با همراهی و همگامی مسوولان کشوری و استانی استقبال کرد.

بخشدار بخش کوچصفهان نیزدر این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، تلاش‌های ارزش‌مند سرپرست و کارکنان کانون برای راه‌اندازی این نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌محصولات فرهنگی را قابل تقدیرخواند.

کامبیز یوسفی در ادامه با مهم ارزیابی‌کردن فعالیت‌های کانون اظهار‌داشت: این نهاد فرهنگی از آغاز پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی نقشی تاثیر‌گذار در نیل به اهداف نظام داشته و گسترش فضا‌های مجازی و ظهور فن‌آوری‌های نو نیز نقش‌آفرینی بیشتر این نهاد فرهنگی را طلب می کند.

این مسوول در همین راستا افزایش تعامل با کانون را سازنده عنوان‌کرد و با اشاره به 40 روستا و 7 هزار جمعیت دانش‌آموزی بخش کوچصفهان افزود: برای تامین هزینه راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و گشایش مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی تلاش خواهیم‌کرد و درعین حال نیازمند تهیه محتوای آموزشی فعالیت‌های‌های کودک ونوجوان محور از سوی کانون هستیم.

تاکید بر ادامه یافتن تخصیص بودجه برای تجهیز و به‌سازی مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان دیگر بخش سخنان بخشدار بود و وی در پایان بر ضرورت گسترش همکاری‌ها تاکید‌کرد.

در ادامه این آیین که در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان صورت‌گرفت، اعضای این کانون به خوانش متن ادبی و هم‌چنین اجرای موسیقی سنتی پرداختند که با اهدای لوح سپاس سرپرست کانون به بخشدار کوچصفهان به پاس همراهی با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی همراه شد.

بنا براین گزارش افتتاح نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در رشت، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی بود.

در این مراسم که با حضور مسوولانی از فرمانداری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و هم‌چنین اعضای شورای اسلامی شهر رشت صورت‌گرفت، فروشگاه و نمایشگاه کانون در محل اداره کل کانون واقع در رشت، میدان انتظام، کوچه نظام پزشکی به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کوچصفهان در خیابان شهید مطهری، روبروی اداره مالیاتی و در جوار مرکز فرهنگی هنری این بخش قرارگرفته و صبح‌‌ و عصر پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهد‌بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه