English

خطیب نماز عید سعید قربان قم:

شرط قبولی همه اعمال، تقواست

آیت الله سعیدی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: شرط قبولی همه اعمال، تقواست، امروز در سراسر دنیا بسیاری از مسلمانان امر مستحب قربانی کردن را انجام می‌ دهند.

شرط قبولی همه اعمال، تقواست

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌ الله سید محمد سعیدی در خطبه‌ های نماز عید سعید قربان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج اظهار کرد: ایشان فرمودند که سران کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی، دینی و فرهنگی در دنیای اسلام وظیفه سنگینی به دوش دارند، از جمله وظایف این افراد متوقف کردن حملات به کشورهای اسلامی و در راس آن دفاع از مردم مظلوم فلسطین است که حدود 70 سال می باشد که برای کشور غصب شده خود مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه این همه وادادگی و انحراف در این مسائل و فجایع این است که ما مسلمانان در برابر هجوم و حملات دشمنان به وظایف شرعی خودمان عمل نکرده ایم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: شرط قبولی همه اعمال، تقواست، امروز در سراسر دنیا بسیاری از مسلمانان امر مستحب قربانی کردن را انجام می‌ دهند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع)، الگو و اسوه مومنان در مورد ایثار هستند، امروز خانواده شهدا از جمله شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) را داریم که ایثار کردند و آخرین نمونه این شهیدان، شهید حُجَجی بود.

شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیکر پاکش جدا کردند.

آیت الله سعیدی گفت: کسی که محبوب خداوند شود، آثار حیرت انگیزی به او می ‌رسد و شرط رسیدن به محبوبیت پروردگار تقواست و ماه ذی حجه را ماه ولایت و امامت گفته اند و در این ماه مناسبت ‌های بسیاری در مورد ولایت و امامت داریم که اوج آن، عید سعید غدیر خم است، این عید اختصاص به شیعیان ندارد و ولایت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) مربوط به همه انسان ‌هاست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: رسیدن به سعادت دنیا و آخرت در سایه عمل به دستورات اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه