English

برگزاری نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله جنتی در مسجد جمکران

نماز باشکوه عید سعید قربان صبح امروز با حضور هزاران نفر از عاشقان و منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به امامت آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

برگزاری نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله جنتی در مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله جنتی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جمکران با اشاره به توصیه‌ای از قرآن کریم در خصوص تقوای الهی اظهار داشت: اولین چیزی که در قبر و قیامت از انسان سوال می‌شود این است که چه چیزی با خود اورده‌اید؟ در چنین شرایطی بهترین توشه و ذخیره کارهایی است که انسان با تقوا، خالصانه و با نیت الهی انجام داده است.

وی ادامه داد: تقوای الهی با اخلاص در هم تنیده است و هیچ عملی بدون اخلاص در درگاه ربوبی پذیرفته نخواهد شد بنابراین خالص کردن نیت و اعمال نیک انجام دادن می تواند وسیله ای برای سعادت اخروی بشر شود.

وی تاکید کرد: باید در جامعه به فکر نیازمندان باشیم و از هر وسیله ای برای کمک و یاری آنها استفاده کنیم و این ده روز بین عید قربان و عید غدیر یکی از بهترین ایام برای این کارهاست.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ایمان بی نظیر حضرت ابراهیم(علیه السلام) تصریح کرد: امتحان حضرت ابراهیم در ذبح فرزندش اسماعیل یکی از سخت ترین امتحان های الهی برای اولیای الهی بود که معلوم نیست هر فردی از آن پیروز بیرون بیاید، اما حضرت ابراهیم در آن نمره قبولی گرفت.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: فلسفه و هدف قربانی کردن در اسلام نیز اطعام آن به فقرا و نیازمندان جامعه است که اگر مخلصانه انجام شود و برای رضایت الهی انجام بگیرد با اولین قطره خون این قربانی تمام گناهان صاحب آن آمرزیده می شود.

وی با انتقاد از وجود خیل فقرا و نیازمندان در جامعه تاکید کرد: این ننگ برای نظام است که یک نفر فقیر با شکم گرسنگی شب را سحر کند و وظیفه اصلی دولت دوازدهم نیز در درجه نخست بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

آیت الله جنتی با اشاره به مجاهدت های شهید رجایی عنوان کرد: پست و مقام هرگز رجایی و باهنر را در خود هضم نکرد و اخلاص و نیت کاری آنها بود که شهادت را در نهایت نصیب آنها کرد.

وی با تاکید بر معارف عرفانی بی نظیر دعای عرفه امام حسین (علیه السلام)ابراز کرد: این دعای شریف یک دعای عاشقانه بین بنده و معبود است و انسان را نسبت به اصل وجود خویش آگاه می کند. روز عرفه‌ صحنه‌های زیبایی از ارتباط مردم به وی‍ژه نسل جوان با خدای متعال داشتیم و باید با حفظ خود از گناه و معصیت این حال معنوی را در خود نگه داریم.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: عید غدیر، عید بزرگ اسلام و عید ولایت است که در منطق اسلام نسبت به تمام مسائل دیگر ارجحیت دارد و قوام تمام احکام اسلامی به وجود ولایت بستگی دارد و اسلام بدون ولایت اسلام سازش کاری و بی تفاوتی است.

آیت الله جنتی با تاکید بر جایگاه ویژه ولی فقیه در دوران غیبت گفت: متولی جامعه اسلامی در دوران غیبت ولی فقیه عادل و آگاهی است که نسبت به تمام مسائل احاطه دارد که این ویژگی ها در امام راحل و مقام معظم رهبری جلوه گر است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اطاعت از ولی فقیه مانند اطاعت از امام زمان (علیه السلام) واجب است چرا که هر دو در پی اجرای دستور خداوند در جامعه هستند که حساسیت رهبری نیز نسبت به مسائل جامعه از جمله فتنه از همین مهم برخاسته است.

وی با توصیه به دولت برای هوشیاری در برابر نفوذ دشمنان در دستگاه های مختلف اجرایی کشور تصریح کرد: دولت مراقب باشد فتنه گران در داخل دولت وارد نشوند و دشمنان انقلاب به اهداف خود نائل نشوند.

دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است چرا که هدف آنها براندازی نظام بود و مجرمین فتنه بدترین مجرمان تاریخ انقلاب اسلامی بودند که هشت ماه کشور را در آشوب داخل کردند.

آیت الله جنتی با بیان خطرات وجود فتنه در جامعه تاکید کرد: فتنه گر باید نابود شود و از بین برود تا نظام ایمن شود.

وی با قدردانی از حضور مردم در عرصه های مختلف کشور ابراز کرد: آن چیزی که ایران را در طول چهار دهه اخیر ایمن و در مقابل هجمه ها و تهدیدات ایستادگی کرده حضور همیشگی مردم در صحنه ها و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده است.

دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به شور معنوی برخواسته از شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در جامعه افزود: موج اخلاص و از خود گذشتگی این شهید بزرگوار تمام کشور را در نوریده است که این نیز از معجزات الهی است تا موضوع جهاد و شهادت در جامعه به وی‍ژه برای نسل جوان کمرنگ نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی