English

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت:

شهروندان از فروشندگان غیر مجاز دام خریداری نکنند/ انجام ذبح بهداشتی و شرعی در کیلومتر ۵ جاده تهران

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت گفت: شهروندان از فروشندگان غیر مجاز دام در سطح شهر خریداری نکنند تا با رعایت موازین بهداشتی سلامت خود و اطرافیانشان حفظ شود.

شهروندان از فروشندگان غیر مجاز دام خریداری نکنند/ انجام ذبح بهداشتی و شرعی در کیلومتر ۵ جاده تهران

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فاطمه شیرزاد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: همه ساله همزمان با فرا رسیدن عید قربان شاهد عرضه دام در سطح شهر هستیم و امسال با توجه به وجود به بیماریهای مشترک دام و انسان و مشاهده تب کنگو تمهیداتی در خصوص نحوه عرضه دام اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان برای نخستین بار عرضه دام بهداشتی به خارج از محدوده رشت واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران به سراوان انتقال داده شده و شهروندان می توانند با مراجعه به آن نقطه از شهر دام سالم خریداری کنند.

شیرزاد با بیان اینکه این اقدام به منظور حفظ سلامت شهروندان در دستور کار قرار گرفته است گفت: کارشناسان مرکز بهداشت و متخصصان دامپزشکی در مکان مذکور حضور دارند و به صورت رایگان سلامت دام را مورد بررسی قرار می دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بیان کرد: از افرادی که نسبت به ذبح دام اقدام می کنند تقاضا داریم از رها کردن ضایعات احشام ذبح شده در سطح شهر خود داری کنند و با نادیده گرفتن مباحث بهداشتی سلامت خود و دیگر شهروندان را به مخاطره نیندازند.

شیرزاد افزود: فروشندگان دام می توانند با مراجعه به مکان اعلام شده بعد از گرفتن تائید از کارشناس مرکز بهداشت و متخصصین دامپزشکی نسبت به عرضه دام خود در همان مرکز اقدام کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه با فروشندگان غیر مجاز دام برخورد قانونی صورت میگیرد گفت: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری رشت بازدید میدانی خود را در قالب گروههای سیار از امروز در سطح شهر آغاز نموده و در صورت مشاهده عرضه کنندگان غیر مجاز دام با آنان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم با رعایت مباحث مطرح شده با آرامش کامل خرید خود را از مکان اعلام شده انجام دهند و با نادیده گرفتن این موضوع سلامت خود و اطرافیانشان را به خطر نیندازند.

شیرزاد در خاتمه با قدر دانی از همکاریهای ستادی دامپزشکی گیلان و سایر حوزه های مربوطه گفت: شهروندان هشدارهای مراکز بهداشتی را در این خصوص جدی بگیرند و ازحوزه دامپزشکی تقاضای تداوم نظارتهای بهداشتی تا پایان روز جمعه هفته جاری جهت عرضه دامهای زنده را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی