English

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

عملیاتی کردن احادیث اهل بیت(ع) راهکار رسیدن به سبک زندگی اسلامی

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه ارزش احادیث به فهم آنهاست، مطرح کرد: اگر بتوانیم احادیث اهل بیت(ع) را در امور مختلف زندگی خود عملیاتی کنیم می‌توانیم سبک زندگی خود را به سبک زندگی مورد نظر اسلام نزدیک کنیم.

عملیاتی کردن احادیث اهل بیت(ع) راهکار رسیدن به سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در مراسم روز عرفه که در شبستان حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در برگزاری شد، با اشاره به اهمیت دعای در زندگی انسان اظهار کرد: دعا کردن یکی از راه‌های خداشناسی است و انسان‌ها می‌توانند با دعا کردن در درگاه خداوند متعال از یکدیگر فاصله گرفته و به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه هیچ فردی توانایی مقابله با حکم و قضا و قدر الهی را ندارد، عنوان کرد: اصل دین خداشناسی است و انسان اگر اصل دین خود را حفظ کند فرعی‌های دین مانند مهدویت را نیز برطرف خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به داستان حضرت یوسف و واقعه عاشورا تصریح کرد: اگر خداوند متعال حکمی را برای فردی قرار دهد هیچ فردی توانایی مقابله با قضا و قدر او را ندارد همانطور که حضرت یوسف و امام حسین علیه‌السلام را به حکم خود عزیز و دشمنان آنان را ذلیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در روز قیامت با چهار گروه از مردم سخن نمی‌گوید، مطرح کرد: گروه نخست مورد نفرین والدین قرار گرفته و پدر و مادرشان از آنها رضایت ندارند؛ گروه دوم نیز افرادی هستند که در طول زندگی خود شراب‌خواری را کنار نمی‌گذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: گروه سوم افراد ریاکار و گروه چهارم که خداوند در روز قیامت با آنها سخن نمی‌گوید افرادی هستند که قضا و قدر الهی را انکار و به آن اعتقاد ندارند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با اشار به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام عنوان کرد: هر گناهی که انسان انجام می‌دهد موجب کم شدن عمر او می‌شود به همین علت میزانی که انسان‌ها به علت گناهان خود فرصت زندگی را از دست می‌دهند با میزانی که بلایای طبیعی این فرصت را از آنها می‌گیرد قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه بلا و عذاب الهی را صدقه رفع می‌شود، اظهار کرد: انسان می‌تواند با دعا کردن از عذاب در امان باشد و از خداوند بخواهد که در گروه سعادتمندان باشد و مورد لطف درگاه حق قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه همگان مورد لطف و عنایت خداوند متعال هستند، گفت: نعمت‌های مختلفی برای بشریت به صورت رایگان درنظر گرفته شده که همگانی است اما برخی از نعمت‌ها به افراد خاصی اهدا می‌شود که آنها اعتقاد و ایمان خاصی دارند.

وی یادآور شد: عزت در دنیا، بزرگی در نگاه دشمن و شفاعت در آخرت سه نعمت بزرگی است که خداوند به مومن اهدا می‌کند؛ همانطور که کسی نمی‌تواند از عذاب الهی ممانعت کند هیچ فردی نیز نمی‌تواند از لطف و رحمت الهی ممانعت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه ارزش احادیث به فهم آنهاست، مطرح کرد: اگر بتوانیم احادیث اهل بیت(ع) را در امور مختلف زندگی خود عملیاتی کنیم می‌توانیم سبک زندگی خود را به سبک زندگی مورد پسند اسلام نزدیک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه