English

استاندار اصفهان خبر داد:

اصفهان آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان آمادگی دارد که از مسئولان گردشگری کشور شیلی دعوت نماید که با همکاران خود در اصفهان ملاقات نمایند و در قدم بعدی ارتباطات گردشگری خود را توسعه دهیم.

اصفهان آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار گیدو جیراردی نایب رئیس مجلس سنای شیلی و تعدادی از سناتورهای این کشور با بیان اینکه استان اصفهان یکی از بزرگترین استان های کشور است که بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: اصفهان در صنعت حرف اول را می زند و بیشترین صنایع بزرگ و استراتژیک کشور در این استان مستقر است و علیرغم کمبود آب و خشکسالی ، کشاورزی در اصفهان جایگاه ویژه ای دارد و پس از تهران بیشترین تعداد دانشگاه ها و دانشجویان در این استان مشغول به تحصیل هستند.

استاندار اصفهان یکی از خصوصیات بارز این استان را قدمت ۱۰ هزار ساله ی آن برشمرد و افزود: اصفهان در ۴ دوره پایتخت ایران بزرگ بوده است و هم اکنون نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی بیشترین شهرت اصفهان را به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آن برشمرد و افزود: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و یک سوم صنایع دستی جهان در این استان و این شهر تولید می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه چشم انداز ورود سالانه یک میلیون گردشگر خارجی و ۱۰ میلیون گردشگر داخلی برای اصفهان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سرمایه گذاری های داخلی و خارجی قابل توجهی در بخش گردشگری در این استان صورت گرفته است و از سرمایه گذاران خارجی دعوت می کنیم که در این بخش سودآور حضور یابند.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شیلی دارای فراز و نشیب هایی بوده است، گفت: پس از برجام مناسب ترین زمان برای ارتقای مناسبات فرهنگی سیاسی و اقتصادی است.

رسول زرگرپور افزود: این سفر می تواند در توسعه این رابطه موثر باشد و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد ارتقای روابط سیاسی بین دو کشور باشیم.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان آمادگی دارد که از مسئولان گردشگری کشور شیلی دعوت نماید که با همکاران خود در اصفهان ملاقات نمایند و در قدم بعدی ارتباطات گردشگری خود را توسعه دهیم.

وی از آمادگی استان برای برگزاری هفته ی فرهنگی در کشور شیلی خبر داد و گفت: هفته ی فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها برگزار شده و در ارتباط بین ملت ها بسیار اثرگذار بوده است و ارتباط بین ملت ها باعث صلح بیشتر در دنیا خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه مدیریت استان برای ارتقا و توسعه ی روابط با شیلی آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: کشور شیلی هم امکانات خوبی دارد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی