English

۲۰۴ طرح عمرانی و زیرساختی افتتاح شد

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم به صورت نمادین 204 طرح عمرانی و زیرساختی و کشاورزی و خدماتی افتتاح شد.

204 طرح عمرانی و زیرساختی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون امور عمرانی استانداری قم در چهارمین جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد عنوان کرد:این 204 پروژه عمرانی و زیرساختی و کشاورزی و خدماتی با اعتبار 451 از محل اعتبارات ملی و استانی و بخش خصوصی اجرایی شد.

محسن بهشتی  افزود:این طرح ها مشتمل بر 128 طرح زیربنایی با 283 میلیارد تومان و 54 پروژه کشاورزی با اعتبار 57 میلیارد ریال ،7 طرح صنعتی با اعتبار 60 میلیارد تومان و 16 طرح خدماتی با اعتبار 49 میلیارد تومان می باشد.

وی با تشریح برخی از طرح ها تصریح کرد:نخستین نیروگاه برق آبی با توان 3 مگاوات بر خط انتقال آب، نیروگاه خورشیدی، واگذاری یک هزار و 112 واحد مسکن مهر و اجرای طرح های، آبخیزداری و مهار سیلاب برخی از این طرح ها می باشد.

بهشتی خاطرنشان کرد:طرح های نوسازی و بهسازی4 مرکز آموزشی،آسفالت محورهای مواصلاتی، توسعه باغ های پسته، طرح های صنعتی و گیاهان دارویی و اتصال 3 روستای کهک قم به آب سرشاخه های دز و افتتاح خط دوم کمربند ریلی راه آهن از طرح های دیگر است که در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت:در 4 سال گذشته 27 طرح سفر ریاست جمهوری با اعتبار 3 هزار و 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم بیان کرد:افتتاح پروژه آبرسانی به بخش کهک و تکمیل و افتتاح سد کوچری با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 700 میلیارد ریال و افتتاح تالار مرکزی شهر قم با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال از جمله طرح های اجرایی شده در دولت یازدهم است.

وی گفت:همچنین جذب 240 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل و ارتقای کیفی شبکه آب در روستاهای استان از کارهای مهم دولت تدبیر و امید در قم است .

بهشتی عنوان کرد:احداث 805 کیلومتر شبکه توزیع برق و پرداخت 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری قم از اقدامات دولت یازدهم در قم می باشد.

درادامه  رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم خاطرنشان کرد:در سال جاری با کسری قابل‌توجهی از اعتبارات استانی مواجه ایم بر این اساس لازم است دستگاههای اجرایی در هزینه ها صرفه جوئی کنند.

وی بیان کرد:در شرایط فعلی 33 درصد اعتبارات عمرانی در قالب اوراق و 45 درصد اعتبارات هزینه‌ای ابلاغ شده است.

سید حسن رضوی در خصوص ارزیابی های دستگاههای برتر استان قم در سال گذشته اظهار داشت:شاخص های اختصاصی و عمومی به دستگاهها ابلاغ شد و در این مورد کلاس های آموزشی نیز برگزار گردید.

وی خاطرنشان کرد:در سال گذشته در این ارزیابی ها 4 دستگاه در شاخص‌های عمومی و 3 دستگاه در شاخص‌های اختصاصی برتر شناخته شدند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم عنوان کرد:در سال 95 آموزش‌وپرورش، ثبت‌احوال، دانشگاه علوم پزشکی قم، توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب روستایی، دامپزشکی و منابع طبیعی استان در شاخصه های موردنظر برتر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه