English

برگزاری چهار دوره طرح دوست علمی در استان قم

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اهمیت برگزاری طرح دوست علمی، گفت: تاکنون چهار دوره طرح دوست علمی با حضور مجموعاً 200 دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در استان قم برگزار شده است.

برگزاری چهار دوره طرح دوست علمی در استان قم

رئیس بنیاد نخبگان استان قم در گفتگو با خبرنگار موج  با اشاره به اهمیت برگزاری طرح دوست علمی، گفت: تاکنون چهار دوره طرح دوست علمی با حضور مجموعاً 200 دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در استان قم برگزار شده است.

وی افزود: طرح دوست علمی از برنامه‌های مصوب سال 96 است که اولین دوره آن دوم و سوم شهریور در خانۀ علوم و فنون با حضور 45 نفر دانش‌آموز پسر پایه هفتم تا نهم در قالب 25 نفر دانش‌آموز رشته علوم ریاضی فیزیک و تجربی و 20 نفر دانش‌آموز رشته علوم انسانی برگزار شد.

رییس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح، اظهار داشت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح دوست علمی، باید علاقه و توانمندی لازم به رشته‌های علمی مورد نظر داشته باشند و در مسابقات و تورنمت‌های علمی نیز موفقیت لازم را کسب کرده باشند.

وی حضور فعال و موفق دانش‌آموز در المپیاد علمی باشگاه دانش‌پژوهان، کسب نمرات بالا و رضایت دبیر از عملکرد دانش‌آموز در درس مربوطه و تأکید بر رعایت ضوابط و قوانین اردوها از طرف دانش‌آموزان منتخب را از دیگر شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان ذکر کرد.

محمدرضایی با بیان اینکه طرح دوست علمی امسال با حضور 45 نفر از دانش‌آموزان مستعد، هشت نفر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده طرح در سال 95 و سه نفر از نخبگان و استعدادهای‌برتر برگزار شد، گفت: این برنامه در راستای شناسایی استعداد و تقویت انگیزه در زمینه موفقیت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان با انجام تحقیقات کاربردی برای انجام کارگروهی، کارآفرینی و آزمایشات جذاب در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، راهکارهای موفقیت به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح، اهمیت تلاش در موفقیت انسان، تعریف و رمز موفقیت و روش تفکر و پژوهش برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود و برنامه‌­های شاد و جذاب مانند مسابقه و استخر نیز به عنوان برنامه‌های جانبی اجرایی خواهد شد.

محمدرضایی در پایان یادآور شد: شرکت‌کنندگان در دوست علمی، علاوه بر کسب تجربه در زمینۀ کارهای تیمی و گروهی، از مرکز خانه علوم و فنون بازدید کرده و با تجهیزات آن، آشنا می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه