English

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خبر داد

اختصاص اعتبار ۸۶۰ میلیارد تومان جهت احیای شبکه فاضلاب اهواز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از اختصاص مبلغ 860میلیارد تومان جهت احیای شبکه فاضلاب این شهر خبر داد.

اختصاص اعتبار 860 میلیارد تومان جهت احیای شبکه فاضلاب اهواز

به  گزارش خبرگزاری موج خوزستان، فردوس کریمی در خصوص دستاوردها و پروژه های شرکت آب و فاضلاب اهواز که  به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید، گفت: صنعت آب و فاضلاب شهر اهواز در مقایسه با چند سال گذشته با حال حاضر، با توجه به جمعیت و مرکزیت استان  به نسبت شرایطی که باید داشته باشد از شرایط لازم و کافی برخوردار نیست. اهواز و شرکت آب فاضلاب همچون بیماری  که نیازمند جراحی است.

 کریمی گفت: با توجه به پیش بینی ها و برنامه های دولت در بخش فاضلاب حدود 860 میلیارد تومان برای یک دوره سه ساله مصوب کردیم تا بتوانیم فاضلاب کل شهر اهواز را به تصفیه خانه های غرب و شرق اهواز منتقل کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز افزود: تصفیه خانه های شرق اهواز 90 درصد  پیشرفت فیزیکی داشتند. همزمان توانستیم فاضلاب غرب را به تصفیه خانه چنیبه که قدیمی است انتقال دهیم.

 وی گفت: در حال حاضر مشکل اساسی مردم اهواز فاضلاب است که اگر این مشکل حل بشود مشکل آب نیز به تبع  آن حل خواهد شد. در بخش آب نیز دولت حدود 100 میلیارد تومان اعتبارات را در نظر گرفته که در حقیقت 30درصد از سه درصد صادرات نفت و گاز پیش بینی شده که اگر محقق بشود می توانیم تحولاتی در خور شان مردم اهواز انجام دهیم.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان داشت: از 860 میلیارد تومان اعتبار فاضلاب، 86 میلیارد برای سال اول مصوب شده که 18 میلیارد آن ابلاغ شده که قرار است در سه منطقه باهنر، سپیدار و اسلام آباد شرق مناقصه آن را برگزار کنیم.

کریمی گفت: از مهمترین برنامه کوتاه مدت استفاده از تصفیه خانه گروه ملی است که در اردیبهشت امسال حدودا ده هزار متر مکعب از ظرفیت گروه ملی برای جنوب اهواز استفاده کردیم. امسال مشکلی د ر تابستان در زمینه افت فشار نداشتیم . همچنین خط انتقال 705 میلی متری از تصفیه خانه شماره یک  به سمت ارتفاعات حصیر آباد در مخازن خالی با آبیاری کردن 120هزار متر مکعب است که از افت فشاری که در شرق اهواز بوده، رهایی یافتیم.

وی افزود : بخش بعدی مهار فاضلاب است که از بحرانی ترین شرایط کارون است، از مهمترین  برنامه ها در خصوص پاک کردن کارون از نقطه نظر محیط زیست است، که توانستیم 40در صد از آلودگی را در برنامه های کوتاه مدتی که تدوین کرده بودیم، در پنج نقطه از کارون مهار کنیم.

کریمی در پایان  اظهار داشت: حدود 50 هزار انشعاب غیر مجاز داریم که باعث افت فشار  و اختلال در شبکه ها می شود و از مردم خواستار فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه