English

در چهارمین جلسه شورای شهر؛

۵نامزد اصلی پست شهرداری رشت معرفی شد

چهارمین جلسه فوق العاده شورا، صبح امروز هشتم شهریور ماه در تالار شورا برگزار شد. در این جلسه که به منظور بررسی سوابق و برنامه های پست شهرداری رشت تشکیل شده بود؛ با رای اعضا ۵نامزد پست شهرداری مسعود نصرتی، مسعود کاظمی، اسلامی و زالفی و فرشاد فقیه برای ارایه برنامه معرفی شدند.

 ۵نامزد اصلی پست شهرداری رشت معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با گرامی داشت  یاد و خاطراه شهدای هفته دولت و همه شهدایی که در اثر حملات تروریسیتی به شهادت رسیده اند، گفت: خون شهدا در راستای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

علوی گفت: تصمیم گیری در مورد تصدی پست شهرداری امروز صورت گرفته و در مرحله بعدی باید نامزدها را به شورا دعوت و برنامه های ایشان را بشنویم.

علوی گفت: هر نامزد پست شهرداری می باید فرصت ارایه برنامه های خود را در تالار شورا داشته باشد. بنابراین به هر نامزدی حداقل یک ساعت وقت می دهیم تا از برنامه های خود دفاع نماید. سپس در انتخاب شهردار  تصمیم نهایی خواهیم گرفت.

رئیس شورا افزود: بنده هم نگرانم که روزهای دیگر هم گزینه های  جدید مطرح شود و دیشب هم افراد جدید تعرفه شدند. ما ۳ماه وقت گذاشتیم و خیلی برازنده نیست که دوباره افراد جدید تعرفه شوند.

احمد رمضانپور نرگسی، در مورد انتخاب شهردار گفت:  باید هرچه زودتر شهردار انتخاب شود اما چون تصمیم داریم شهرداری انتخاب نماییم که تمامی شاخصه ها و مولفه های مورد نظر اعضای شورا را –که قبلا در جلسات غیر رسمی به نتیجه واحد رسیده ایم- داشته باشد، پیشنهاد می شود برای رای گیری نهایی عجله نکنیم.

رمضانپور تاکید کرد: ما نیاز داریم شهرداری خدوم، پاکدست و مورد اعتماد و قابل مردم را انتخاب نماییم و در میان افرادی که تعرفه شده اند، چه بومی و چه غیر بومی افراد قدرتمندی هستند و نباید برای بررسی سوابق و برنامه های ایشان عجله نماییم تا خروجی مناسبی داشته باشد تا خدای ناکرده بعد از مدتی بگوییم در انتخاب خود اشتباه کرده ایم..

وی افزود: بنده مخالف اصل قضیه یعنی برگزاری جلسات متعدد نیستم ولی تصمیم گیری نهایی را به روز دوشنبه موکول نکنیم.

رضا رسولی عضو شورای شهر رشت  گفت: ۳ماه و ۱۰ روز است که روی شاخصه های انتخاب شهردار بحث می کنیم خیلی از شهرهای بزرگ مثل قم و تهران و یزد شهردار خود را انتخاب کرده اند. امروز قابل توجیه نیست که به مردم بگوییم ۳ماه فکر نکردیم و باز نیاز به زمان داریم. در این زمان افراد حرفه ای را از دست می دهیم . مثل جمالی که  به یزد رفت و من بابت این تعلل از مردم عذرخواهی می کنم.

عضو شورا افزود: در روزهای گذشته شاهد یک سری فعالیت های ناصواب در مورد همه کاندیداها بودیم یک سری رایزنی هایی که مناسب نبود صورت گرفت که شاید خروجی مناسبی هم نداشته باشد. به سوگندی که هفته پیش خوردیم پایبند باشیم و به گونه ای عمل نکینم که گزینه های خوب را از دست بدهیم

وی تاکید کرد: روزهای شنبه  و یکشنبه را حتما برای ارایه برنامه بگذاریم ولی برای تصمیم گیری نهایی تابع جمع هستیم.

در ادامه، جلسه فوق العاده صبح روز شنبه به رای گذاشته شد و مقرر شد برای بررسی سوابق نامزدها جلسه برگزار شود.

سپس به پیشنهاد رئیس شورا، رای گیری برای اولویت بندی نامزدهای مطرح صورت گرفت .

از میان نامزدها، هر عضو ۵نامزد را به ترتیب اولویت پیشنهاد داد که اسلامی ، نصرتی و کاظمی با ۷رای/ زالفی و  فرشاد فقیه با ۶رای در اولیوت های نخست قرار گرفته و مقرر شد چند گزینه نخست،  برای ارایه برنامه هایشان در صحن شورا حاضر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه