English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:

زیرساخت‌های روستاها برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی افزایش یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: افزایش زیرساخت‌ها در روستاها موجب تشویق سرمایه گذاران و رفاه بیشتر ساکنان روستا می‌شود و با وجود سرمایه گذاران در بخش روستاها می‌توانیم از ظرفیت بالای روستاهای استان قم استفاده کنیم.

زیرساخت‌های روستاها برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در مراسم افتتاحیه هتل چهار ستاره ملل با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در بخش توسعه استان و گردشگری تاثیر مستقیم دارند، اظهار کرد: از تمام سرمایه گذارانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را داریم و در تلاش هستیم بسترهای لازم و مناسب برای افزایش سرمایه گذاری در استان قم را فراهم کنیم.

وی افزود: هتل‌داران از آبروی استان قم دفاع می‌کنند و اگر گردشگران و زائران استان قم را با خاطره خوش از این استان روانه کنند قطعا در برنامه ریزی‌های دیگر سفرهای آن‌ها استان قم در اولویت قرار می‌گیرد.

محسن بهشتی با بیان اینکه استان قم به همراه 13 استان دیگر کشور با محوریت گردشگری شناخته می‌شوند، عنوان کرد: از تمام ظرفیت استان در راستای کاهش مشکلات افرادی که در حوزه صنعت گردشگری فعالیت و یا قصد ورود به این حوزه را دارند استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و تحریم‌های متعدد بعداز انقلاب، مطرح کرد: متاسفانه به دلیل وجود این مشکلات توانستیم در حوزه جذب گردشگر عملکرد مطلوبی داشته باشیم و اگر بخواهیم در این عرصه موفق عمل کنیم نیازمند ایجاد یک همکاری بین بانک‌ها، سرمایه گذاران و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

بهشتی از تشکیل کارگروه گردشگری یاد کرد و گفت: این کارگروه تشکیل شده است تا سرمایه گذاران به آن ورود کرده و مشکلات خود را عنوان کنند و ما نیز تمام تلاش خود را در راستای برطرف کردن مشکلات آن‌ها انجام می‌دهیم.

او با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های درحال اجرا موجب توسعه استان و افزایش گردشگر در استان قم می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های استانداری برطرف کردن مشکلات پروژه فرودگاه استان قم است که با واگذاری این پروژه به سرمایه گذار جدید و استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شهرداری و بانک‌ها امیدواریم این پروژه در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به قطار پرسرعت تهران، قم و اصفهان، تصریح کرد: ایستگاه راه‌آهن قم سومین ایستگاه پرتردد کشور است و تلاش ما در این استان این بود که ایستگاه این قطار پرسرعت همان ایستگاه مرکزی استان قم باشد و به ایستگاه محمدیه و یا جمکران منتقل نشود.

وی اضافه کرد: به علت فرسوده بودن بدنه خیابان راه‌آهن سرمایه گذاران در این محل سرمایه گذاری نمی‌کنند و در نظر داریم با بازگشایی یک خیابان از راه‌آهن به پل آهنچی این خیابان را از بن بست در آورده و بستر لازم را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.

بهشتی با اشاره به عقد قرارداد قطار پرسرعت قم، اراک، اظهار کرد: فضاهای گردشگری مکمل فضاهای اقامتی هستند و با افزایش فضاهای تفریحی در استان قم ماندگاری زائران را نیز در این استان افزایش خواهیم داد.

وی  با بیان اینکه با ایجاد هماهنگی و تعامل میان هتل‌داران می‌توان تور گردشگری برای مسافران فراهم کرد، گفت: اگر بتوانیم مسافرانی که قصد عبور از استان قم دارند را یک شب در این استان نگه‌داریم کمک بسیار بزرگی به چرخه اقتصادی استان کرده‌ایم همچنین می‌توانیم در این راستا از ظرفیت بسیار بالای گردشگری روستایی استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: افزایش زیرساخت‌ها در روستاها موجب تشویق سرمایه گذاران و رفاه بیشتر ساکنان روستا می‌شود و با وجود سرمایه گذاران در بخش روستاها می‌توانیم از ظرفیت بالای روستاهای استان قم استفاده کنیم.

بهشتی با بیان اینکه توسعه باید همه جانبه باشد ولی محوریت گردشگری، حمل و نقل و انبار کالا است، اظهار کرد: استان قم با توجه به وجود خط‌های راه‌آهن و شاه‌راه ارتباطی میان 17 استان از طریق جاده ظرفیت بسیار بالایی در حوزه انبار کردن کالاها دارد که با اتصال راه‌آهن به گمرک، منطقه زواریان و شهرک صنعتی شکوهیه می‌توان میزان بالای از کالاها را از جاده به ریل منتقل کرد که موجب ایجاد اشتغال سالم نیز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه