English

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

هرمزگان ظرفیت های جدی برای تحقق اهداف رشد اقتصادی دارد

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدف مشترک ما در دولت رسیدن به یک جامعه آرام، امن و پیشرفته است که به عنوان شعار دولت دوازدهم تعیین شده و مطالباتی ملی هستند.

هرمزگان ظرفیت های جدی برای تحقق اهداف رشد اقتصادی دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  استانداری هرمزگان، سید ضیا هاشمی در سومین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوهای موفقی از مدیریت بوده اند، عنوان کرد: نوع نگاه این شهیدان بزرگوار برگرفته از دین مبین اسلام و تعالیم پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی ادامه داد: ویژگی شهیدان رجایی و باهنر این بوده است که محل شهادت آنها محل کار آنها بوده است و ما هم باید دفتر کار خود را به عنوان میدان جهاد و تلاش بدانیم و بر این اساس مدیریت ما نیز مدیریت جهادی خواهد بود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز دولت این امکان را ندارد که منابع کافی را تامین و در اختیار بخش های مختلف قرار دهد، افزود: منابع دولت محدود است و امروز دولت مکلف است رقم کلانی را به صندوق های بازنشستگی بپزدارد و برای پرداخت یارانه نیز هزینه سنگینی متوجه دولت است اما منابع درآمدی دولت تنها نفت و مالیات است.

هاشمی تصریح کرد: سیاست قطعی دولت بر این است که همه دستگاه ها در یک اقدام هماهنگ تلاش کنند منابع به حداکثر برسد و مصارف به حداقل برسد.

تحول اقتصادی مستلزم  اتکاء صنعت به علم و دانشگاه

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشور ما ظرفیت های خوب و فوق العاده ای دارد، اظهار داشت: منابع انسانی، امنیت و سرمایه های بزرگ و مهمترین آن ظرفیت های مردمی در کشور وجود دارد و می توانیم در این موقعیت یک خیز تاریخی داشته باشیم اما اگر از این فرصت خوب استفاده نشود، می تواند خطرات و چالش هایی داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت های راهبردی دارد، اظهار داشت: بیش از 70 هزار دانشجو در این استان مشغول تحصیل هستند و موسسات آموزشی فراوانی در این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر صنعت به علم و دانشگاه متکی شود آن زمان چشم اندازی از رشد و تحول اقتصادی فراهم می شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: هدف مشترک ما در دولت رسیدن به یک جامعه آرام، امن و پیشرفته است که به عنوان شعار دولت دوازدهم تعیین شده و مطالباتی ملی هستند.

هاشمی افزود: هدف نهایی این است کشوری مقتدر باشیم که اقتدار ابعاد مختلف دارد و یک بعد آن از نظر نظامی است اما نیاز به اقتدار علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه انتخابات پرشور امسال نشان داد جامعه مسیر دولت تدبیر و امید را تایید می کند، افزود: ما موظفیم برای نگه داری این امانت در فرصت چهار ساله دیگر به سمت جامعه مقتدر و امن، آرام پیشرفته حرکت کنیم و اگر همه سطوح در جامعه دست به دست هم دهند موفق خواهیم بود.

حل مسائل استان هرمزگان در گرو پیوند نگاه محلی به نگاه ملی

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از رویکردها که مورد توجه قرار گرفته بهره گیری از ظرفیت های دریاست که بیشترین این ظرفیت ها با کیفیت بسیار خوب در هرمزگان موجود است و اهتمام به این موضوع و بسیج کردن نیروهای استان به این سمت یک ضرورت است.

هاشمی گفت: هدف ما تحقق رشد هشت درصدی در اقتصاد است و اهتمام دولت به این امر است اما رسیدن به این رقم بسیار دشوار است و دولت سال گذشته با ایجاد 600 هزار فرصت شغلی که نیاز به سرمایه گذاری دارد یک رکورد برجا گذاشت.

وی بیان داشت: اگر 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد، رشد اقتصادی هست درصدی محقق می شود و رسیدن به آن مستلزم تلاش جدی است و هرمزگان از استان های تاثیرگذار در این عرصه خواهد بود و از ظرفیت های جدی و اصلی برای تحقق هدف رشد اقتصادی برخوردار است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حل مسائل استان هرمزگان در گرو این است که نگاه محلی به نگاه ملی پیوند بخورد و دولت این اهتمام را دارد در حوزه های مختلف نسبت به استان ها توجه ویژه کند و نیاز است زمینه ها و فرصت ها و استعدادها در استان ها شناسایی و معرفی شود تا پیوندهای ملی و محلی بتواند مشکلات استان ها را حل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی