English

اقامه باشکوه نماز دهه اول ذی‎الحجه در حرم منوّر رضوی

همزمان با دهه اول ماه ذی‏‌الحجه با حضور خیل عظیمی از زائران در بین نماز جماعت مغرب و عشاء نماز دهه اول ذی‏‌الحجه در حرم مطهر رضوی اقامه می‌‏شود.

اقامه باشکوه نماز دهه اول ذی‎الحجه در حرم منوّر رضوی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،  همزمان در دهه اول ماه ذی‌القعده بارگاه منور امام هشتم میزبان خیل عظیمی از زائران است که در هنگام نماز مغرب و و عشاء خود را برای اقامه با شکوه نماز جماعت به حرم امام مهربانی می‌‏رسانند.

در هر وعده از نمازهای حرم رضوی به ویژه نماز مغرب و عشاء که جمعیت بیشتری به حرم مشرف می‏‌شوند، خادمان بارگاه منور ثامن الائمه(ع) عموم زائران را برای نظم بخشی به صفوف نماز جماعت راهنمایی کرده و با گلاب‌‏پاشی فضای صحن ها و رواق‌ها را معطر می‎کنند.

به مناسبت دهه اول ذی‏‌ا‌لحجه و استحباب نماز وواعدنا، هر شب بین نماز مغرب و عشاء در تمام صحن‌‏ها و رواق‏‌ها این نماز اقامه می‌‏شود و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته تا کنون اجرای این برنامه مورد رضایت‏‌مندی زائران قرار گرفته است.

اقامه این نماز باشکوه، تا پایان این دهه ادامه خواهد داشت و زائران گرامی می‌‏توانند از این فیض معنوی بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ نماز دهه اول ذی‏‌الحجه از نمازهای مستحب است که توصیه شده در 10 شب اول این ماه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز می‏‌گویند. بنابر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند، ثواب اعمال حج داده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه