English

رئیس اداره اوقاف شرق گلستان

کمیته انتصاباتِ هیات امنای مساجد تشکیل شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان گلستان با اشاره به لزوم هماهنگی با امام جماعت برای انجام هرگونه فعالیتی در مسجد، گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید امام جماعت رئیس و محور هیات امنای مساجد است.

 کمیته انتصاباتِ هیات امنای مساجد تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج، جعفر سرابی صبح امروز در دیدار با امام جمعه گالیکش که در فضایی بسیار صمیمی و با محوریت وقف و امور مساجد این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان گلستان متشکل از چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه است، اظهار کرد: این اداره از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی و تاسیس شده است و موجب شد تا این منطقه از استان گلستان از مدیریت دفتر گنبدکاووس منتزع شده و به صورت مستقل مدیریت شود.

وی با بیان اینکه تاکید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بر تمرکز بیشتر و با دقت در امور شهرستان‌هاست، افزود: امروز اولویت‌هایی برای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها توسط اداره کل تعریف شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به احیای موقوفات، ایجاد موقوفات جدید با نیات به روز شده، انجام نیات وقف به صورت دقیق و همچنین ساماندهی امور مساجد شهرستان‌ها به ویژه موضوع هیئت امناها اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان گلستان با تاکید بر اینکه ساماندهی و رسیدگی به امور مساجد را در برخی از این چهار شهرستان شرقی استان گلستان آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: موضوع هیئت امنای مساجد و عدم توجه و اعتماد به جوانان توسط آنها یکی از معضلاتی است که در اکثر مساجد با آن رو‌به‌رو هستیم.

سرابی با اشاره به اینکه سعی کردیم ابتدا با آگاه‌سازی و روش‌های فرهنگی این مشکل را برطرف کنیم، تصریح کرد: اما در برخی از نقاط با مشکلات بیشتری رو‌به‌رو بودیم و احساس می‌شد افراد نمی‌خواهند همکاری لازم را با ما صورت دهند که به همین منظور رویه‌های قانونی را در این موضوع پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آئین‌نامه تنظیم شده جدید پیرامون اعضای هیئت امنای مساجد و نحوه انتخاب آنها، فضا را از انتخابی به انتصابی با تمرکز بر کارآمدی شخص و اعتماد مردم به وی تغییر دادیم، ادامه داد: بر اساس این آئین‌نامه اعضا هیئت امنا شامل امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، مسوول کانون فرهنگی هنری و دو نفر از معتمدین مسجد و محله هستند که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه حکم خود را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق استان گلستان از تشکیل کمیته انتصابات در مرکز استان برای انتخاب اعضای هیئت امنای مساجد خبر داد و گفت: در این کمیته صلاحیت‌های افراد معرفی شده بررسی شده و سپس جهت صدور حکم به واحد مربوطه ابلاغ می‌شود.

سرابی بر محور بودن امام جماعت در هیئت امنا در مساجد تاکید کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ریاست هیئت امنا بر عهده امام جماعت مسجد است و هرگونه اقدامات فرهنگی، عمرانی و اجتماعی در مسجد باید با هماهنگی وی صورت بگیرد.

مسوول کمیته رسانه انجمن یاوران وقف شرق استان گلستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از برگزاری این نشست با محوریت وقف، اظهار کرد: بدون تردید ظرفیت بزرگ تریبون نماز جمعه و شخص امام جمعه شهرستان می‌تواند در ترویج فرهنگ وقف و آگاه‌سازی نسبت به نیازهای امروز جامعه در این زمینه کمک شایانی به ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها کند.

مهدی باقریان با تاکید بر اینکه ظرفیت رسانه‌های مجازی و مکتوب در شرق استان گلستان نیز در خدمت مفاهیم غنی و دینی همچون وقف است، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته رسانه انجمن یاوران وقف در شرق استان گلستان با همین هدف است که بتوان از ظرفیت رسانه برای رسیدن به اهداف متعالی اداره اوقاف و امور خیریه به ویژه ایجاد وقف جدید بر اساس نیاتی که منطبق بر نیاز روز هستند استفاده کرد.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر جعفر سرابی و مهدی باقریان، آقایان محسن نادران سردبیر ماهنامه ندای جمعه و عباس عباس‌خان سردبیر پایگاه خبری و تحلیلی جرجان خبر نیز حضور داشتند که دقایقی کوتاه به بیان نظرات خود در حوزه وقف و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه