English

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان

حل بحران آب نیازمند برنامه جامع است

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یکی از مهمترین راه حلهای مدیریت منابع آبی و چالش بحران آب را در تدوین برنامه جامع عنوان کرد.

حل بحران آب نیازمند برنامه جامع است

به گزارش خبرگزاری موج، علی نجفی‌نژاد صبح امروز در هفتمین همایش ملی علوم علف‌های هرز ایران که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بخشی‌نگری یک ضعف است که از آن رنج می‌بریم و باید به دنبال حل موضوعات به صورت جداگانه باشیم.

وی همگرایی مسائل و بحران های بخش کشاورزی را چالش بزرگ خواند و از افزایش مشکلات و سیاستگزاری برنامه‌ها که واگرا هستند ابراز انتقاد کرد و افزود: در این راستا باید با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به گفت‌وگو نشست و سیاستگزاری‌های دقیق در سطح کلان و سطوح پایین‌تر را عملیاتی کرد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به معضلات و چالش‌های بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

نجفی‌نژاد؛ بهره برداری و ارتباط با منابع آب و خاک در بروز چالش‌های زیست‌محیطی اثر داشته است، افزود: کشاورزی مصرف‌کننده عمده آب در بخش کشاورزی است، برخی فعالیت‌های کشاورزی در تولید گازهای گلخانه‌ای باعث چالش‌های زیست محیطی شده است، استفاده بی‌رویه از کود و سم چالش‌هایی را در این بخش ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی در بخش کشاورزی صرف می‌شود، ابراز کرد: برای رفع چالش‌های این بخش باید چاره‌اندیشی و برای برون‌رفت از این وضعیت باید راهکارهای مناسبی اتخاذ شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگا گفت: اگر به دنبال توسعه آبیاری مکانیزه و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی هستیم باید برنامه‌ریزی جامع نسبت به موضوعات این بخش انجام بگیرد در غیراینصورت بحران‌های جدی در این بخش ما را تهدید خواهد کرد.

نجفی‌نژاد با اشاره به مدیریت خوب آبخیزداری در کاهش رواناب، کنترل سیل و ذخیره آب تصریح کرد: با این وجود برخی از کشاورزان در اراضی شیبدار بدون کمترین برنامه‌ای مبادرت به شخم زمین می‌کنند که چالش‌هایی در این زمینه نیز وجود دارد.

وی در خصوص تاسیس شصتمین سال تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: این دانشگاه در 11 مهر 1336 با جذب 22 دانشجو در رشته جنگل در مقطع کاردانی دفعالیت خودش را آغاز کرد و در حال حاضر شاهد شصتمین سالگرد تاسیس این دانشگاه علمی و تخصصی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان در بخش ابتدایی سخنانش ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت روز کارمند بیان کرد: هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات دولت و قدردانی از زحمات دولتمردانی است که در اداره بخش اجرایی کشور تلاش می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه