English

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

در استان کردستان شیعه و سنی در کنار هم برابر و برادرند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آشنایی با فضای مجازی و رصد مطالب فرهنگی و دینی در سطح استان باید مورد توجه کارشناسان فرهنگی قرار گیرد.

در استان کردستان شیعه و سنی در کنار هم برابر و برادرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام مختار کرمی در ابتدای برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای دو مذهب شیعه و سنی است و همه ما در کنار هم برابر و برادریم.

وی با بیان اینکه کارشناسان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان باید با آشنایی کامل با ادیان و فرق و مذاهب بتوانند به تحلیل در این مورد بپردازند، افزود: پژوهش، مطالعه، تفکر کردن و نوشتن مولفه‌های مهم و اثرگذاری است که کارشناسان فرهنگی باید به آن مسلط باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آشنایی با فضای مجازی و رصد مطالب فرهنگی و دینی در سطح استان باید مورد توجه کارشناسان فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل فرق و ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این کارگاه اضافه کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که در استان‌های مختلف کشور برای کارشناسان فرهنگی برگزار و در استان کردستان نیز با توجه به سرفصل‌های تعیین شده امروز در سنندج آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: جهان اسلام دارای گستردگی و گرایشات دینی و مذهبی است و فرقه‌های زیادی نیز وجود دارد که بر باور و اعتقاد ما نیستند و باید دید که چگونه باید با این فرقه ها رفتار و برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید براساس مبانی دینی و قرآنی رفتار کرد، افزود: باید در رفتار و تعاملات اجتماعی و نوع برخوردهایمان براساس دین و قرآن و آموزه‌های وحیانی و یافته‌های شریعت نبوی رفتار کنیم.

وی احترام را یکی از تاکیدات قرآن کریم دانست و گفت: نباید براساس ذهنیات بسته خود عمل کنیم بلکه باید با گرایشات مذهبی مختلف آشنا شویم و نوع رفتارمان نیز با این گرایش‌ها درست باشد.

در این کارگاه آموزشی که در سالن کوثر تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، کارشناسان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان کردستان حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه