English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

جایگاه علمی دانش‌آموزان قمی در کشورارتقاء یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم رکن اساسی نظام آموزش و پرورش را مدرسه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: کوشش و تلاش می ‌کنیم که در این اداره کل به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم.

جایگاه علمی دانش‌آموزان قمی در کشورارتقاء یافت

به گزارش خبرگزاری موج از قم،  مدیرکل آموزش و پرورش قم:در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: دانش‌آموزان قمی در رتبه‌های علمی کشور خوش درخشیدند و در آزمون سراسری کنکور از میان قبول شدگان استان ها، به مقام چهارم کشور دست پیدا کردند.

وی بیش از ۲۴۱ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری تحصیل خواهند کرد که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ هزار نفر افزایش داشته است ،از این تعداد، 221هزار دانش آموز در شهر قم مشغول به فراگیری علم می شوند و 20 هزار دانش آموز دیگر در بخش ها و روستاهای استان مشغول به تحصیل می شوند.

استان قم دارای یک شهرستان، پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد، 10 دهستان و 363 آبادی دارای سکنه است.

حمیدرضا شیخ‎ الاسلام در ادامه سخنان خود، یکی از مشکلات اصلی اداره کل آموزش و پرورش قم را برای توسعه، مبحث زیرساخت ‎های آموزشی برشمرد و گفت: البته تحول خوبی در زمینه توسعه زیرساخت ‎های علمی، آموزشی و فرهنگی و تجهیز مدرسه ها انجام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استان قم پس از سال ها توانست رتبه 11 خود در کنکور سراسری دانشگاه ها را به رتبه پنجم ارتقا دهد و بعد از 18 سال توانستیم به مدال المپیاد جهانی دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: همه این توفیق ها در سایه عنایات الهی و ارتباط موثر با خانواده‎ های دانش آموزان و محور قراردادن و توجه به مدرسه ها بوده است.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل آموزش و پرورش با حوزه علمیه نیز گفت: بیش از 95 درصد ائمه جماعات مدرسه های استان قم از روحانیان حوزه علمیه هستند و 102 هزار و 800 دانش آموز امسال در مسابقه های قرآن و نماز شرکت کردند.

شخ الا سلام  با اشاره به برگزاری مسابقه های ورزشی کشوری آموزش و پرورش در قم گفت: یک هزار و 650 دانش آموز دوره ابتدایی در هفت رشته ورزشی از استان ‌های گوناگون در این مسابقات شرکت کردند که این امر بیانگر ظرفیت و توانمندی استان قم است و در دی ماه امسال نیز میزبان مسابقه های ورزشی دانش آموزی کشور هستیم.

وی گفت: دانش آموزان استان قم استعداد خوبی در زمینه ورزش دارند، اما باید زیرساخت‌ های ورزشی برای این دانش آموزان ایجاد شود و در این زمینه یک باب هنرستان ورزشی  با حضور استاندار قم در منطقه پردیسان گشایش یافت.

هنرستان شهید حیدریان با زیربنای بیش از چهار هزار و 55 متر مربع و 12 کلاس درس در خیابان مولوی منطقه پردیسان و با اعتباری بالغ بر 59 میلیارد و 300 میلیون ریال ساخته شده است.

منطقه پردیسان در منطقه 8 شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 77 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 90 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در منطقه پردیسان واحدهای مسکونی بسیاری ساخته شده است، ولی بر اساس نیازهای آن واحد آموزشی در آن احداث نشده است.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته با همت افراد نیکوکار و خیر و تلاش اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم 130 واحد آموزشی در قم مقاوم سازی شده است.

وی هم چنین از عضویت اداره کل آموزش و پرورش استان قم در کمیسیون ماده 5 شهرداری قم در آینده خبر داد و اظهار کرد: با عضویت در این کمیسیون از گسترش شهری و نیاز منطقه های مختلف به مدرسه آگاه می شویم و زمین های دارای کاربری آموزشی نیز به این اداره کل معرفی می شود.

وی به فعالیت ها و عملکرد معاونت سواد آموزی این اداره کل نیز اشاره و اظهار کرد: با تلاش های انجام شده در این بخش، در سال جاری توانستیم جزو 6 استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم:در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که مسئولان مدرسه ها هنگام ثبت نام حق ندارند از دانش آموزان وجهی دریافت کنند، گفت: پس از آغاز سال تحصیلی با مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدرسه، این امر امکان پذیر است که البته آن هم نباید اجباری باشد و با تخلف ها در این زمینه به طور جدی برخورد قانونی می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در عین حال گفت که مدیران مدرسه ها بدون کمک اولیا نمی توانند موفق عمل کنند، از این رو مدرسه ها نیازمند کمک داوطلبانه اولیا هستند.

شیخ الاسلام همچنین گفت: برای توفیق در برنامه ریزی های بلندمدت و کلان به اطلاعات و آمار دقیق از حوزه مدیریت، برنامه بر مبنای اطلاعات و آمار موجود و نظارت نیازمند هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم رکن اساسی نظام آموزش و پرورش را مدرسه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: کوشش و تلاش می ‌کنیم که در این اداره کل به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه