English

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آستارا:

تکمیل امامزادگان شهرستان آستارا نیازمند نگاه ملی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از تصویب 2 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخشی از ساختمان بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان خبر داد.

تکمیل امامزادگان شهرستان آستارا نیازمند نگاه ملی است

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، جمشید مهدوی  رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آستارا در خصوص تکمیل امامزادگان این شهرستان گفت: تکمیل ساختمان حرم امام زادگان نیازمند مشارکت مسئولان و خیران است و در غیر این صورت با اتکا به نذورات مردم، حدود 15 سال طول خواهد کشید.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد ساختمان امام زادگان آستارا، افزود: تکمیل صد درصد آن نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است و استاندار گیلان و مدیران استانی در بازدید اخیر از برای تامین اعتبار لازم قول مساعد داده اند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آستارا با بیان اینکه بیشتر زائران کشورهای خارجی با گذر از مرز آستارا به زیارت امامزادگان این شهرستان شرفیاب می شوند، اضافه کرد: در سال گذشته اغلب 6 هزار زائر خارجی اربعین حسینی، آستان امام زادگان آستارا را زیارت کردند و تکمیل ساختمان حرم بارها مورد درخواست زائران داخلی و خارجی بوده است.

مهدوی ادامه داد: امیدواریم مسوولان با نگاه ملی به شهرستان آستارا و در راستای توسعه گردشگری مذهبی، تکمیل ساختمان امام زادگان را در دستور کار خود قرار دهند.

امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه