English

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه:

منشور حقوق شهروندی زنان در دست بررسی است

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه گفت: منشور حقوق شهروندی زنان باهمکاری معاونت زنان و دستیار ویژه ریاست جمهوری باهدف ایجاد فرصت‌های برابر تهیه می‌شود.

منشور حقوق شهروندی زنان در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آذر خسروی در همایش «زن و دولت تدبیر و امید» که در کرمانشاه برگزار شد، گفت: در دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی به مبحث زنان به‌صورت شعاری بسیار پرداخته‌شده و هنوز عملکرد ما با خواسته‌ها و اسناد بالادستی متأسفانه فاصله دارد.

وی بابیان اینکه زنان باید خود را در معرض یادگیری مداوم قرار دهند و هدفمندانه و با برنامه آگاهی‌هایشان را ساماندهی کنند، گفت: زنان باید جسارت به پیشرفت را در خود بیشتر کنند و اگر این‌طور بود الآن اوضاع زنان ما از وضعیت بهتری داشت.

خسروی افزود: در برنامه اول توسعه، در بحث زنان فقط بحث جمعیت و تنظیم خانواده مطرح بود که به هیچ جه به جایگاه اجتماعی و مدیریتی و سیاسی زنان برنمی‌گردد، در برنامه دوم ورزش زنان و مشارکت در امور فرهنگی، اقتصادی و... اضافه شد و مرحله‌به‌مرحله اهداف زیباتر شد.

وی با اشاره به اجرایی نشدن اهداف حوزه زنان در برنامه پنجم توسعه گفت: در برنامه ششم مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌توان ما را به تغییر در مسائل زنان امیدوار کند، توجه ویژه به عدالت جنسیتی است و شاخص‌هایی برای برنامه‌های آن تعریف‌شده است.

خسروی تأکید کرد: از معاون سیاسی استانداری کرمانشاه خواستار به‌کارگیری بیشتر زنان در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی هستم، تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد از مدیریت‌ها از آنِ زنان باشد و باید در به‌کارگیری زنان توانمند شتاب کنیم و اگر تعلل کنیم این هدف محقق نمی‌شود.

خسروی: منشور حقوق شهروندی زنان باهمکاری معاونت زنان و دستیار ویژه ریاست جمهوری باهدف ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان در دست بررسی است و تغییرات مثبت را در دنیای زنان خواهیم دید و از مردان دولتمان شتاب می‌طلبیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه