English

دبیر اجرایی کنگره قارچ شناسی ایران:

اراضی وجنگل های کردستان درحدود۲۵درصدازفلورگیاهی ایران است

دبیر اجرایی کنگره قارچ شناسی ایران گفت: 29 درصد از فلور جمعیت گیاهی ایران یک بانک ژن بسیار خوب را تشکیل می‌دهد و اگر به صورت برنامه‌ریزی شده از آن سیانت شود می‌تواند به اندازه یک چاه نفت از آن کسب در آمد کرد.

اراضی وجنگل های کردستان درحدود25درصدازفلورگیاهی ایران است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، جهانشیر امینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سومین کنگره قارچ شناسی ایران که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 2.8 میلیون متر مربع سطح اراضی و جنگل‌های استان کردستان است که این میزان در حدود 25 درصد از  فلورگیاهی ایران را شامل می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره قارچ شناسی ایران افزود: این 29 درصد از فلور جمعیت گیاهی ایران یک بانک ژن  بسیار خوب را تشکیل می‌دهد و اگر به صورت برنامه‌ریزی شده  از آن سیانت شود  می‌تواند به اندازه یک چاه نفت از آن کسب در آمد کرد.

به گفته وی، باید از انقراض گونه‌های گیاهی کشور جلوگیری شود و از امکانات و منابع سرشاری  که وجود دارد به بهترین شکل در راستای اشتغال‌زایی و کسب درآمد استفاده کرد بدون اینکه نیاز به صرف هزینه‌های بالایی شویم.

امینی  با اشاره به جمعیت دانشجویی استان کردستان، عنوان داشت: در استان حدود 175 هزار دانشجو داریم که این میزان نسبت به سایر استان‌ها رقم بسیار کمی است و در رتبه‌های پایین جدول قرار داریم.

به گفته وی، به دلیل سیاسیت‌های نادرست جذب دانشجو، کمتر دانشجویان بومی در استان تحصیل می‌کنند که موجب کاهش آمار دانشجویان ما شده است و باید این سیاست غلط اصلاح شود.

دبیر اجرایی کنگره قارچ شناسی ایران عنوان کرد: اکنون دانشگاه کردستان در 160 رشته و در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و با 350 نفر عضو هیأت علمی فعالیت دارند.

به گفته این دانشیار گروه گیاه پزشکی، با وجود اینکه میزان دانشجویان این دانشگاه بسیار پایین‌تر از برخی از استان‌ها است اما ضریب تاثیر این دانشگاه 2.5 برابر کشوری است و قبولی در المپیادهای کشور در مقاطع ارشد و دکتری بسیار بالا است.

وی با اشاره به فضای آموزشی این داشنگاه اظهار داشت: فضای آموزشی دانشگاه کردستان در حدود 200 هزار متر بوده و بیش از نیمی از این میزان در 12 سال گذشته احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

امینی خاطر نشان کرد: گیاه پزشکی دانشگاه کردستان از سال 84 در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و در سال 86 نیز رشته ارشد آن به سایر رشته ها افزوده شد و اکنون نیز رشته بیماری شناسی مقطع دکتری در حال فعالیت است و این رشته با توجه به امکانات کمی که دارد توانسته در حد متوسط به فعالیت خود ادامه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه