English

رئیس کل دادگستری گلستان

روحانیون در پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی کمک کنند

رئیس کل دادگستری گلستان به آمار بالای پرونده‌های سرقت و مطالبه طلب در استان اشاره کرد و افزود: این عناوین مجرمانه نشان می‌دهد، قبح خوردن مال مردم و فرهنگ وفای به عهد در جامعه کمرنگ شده و نیاز است علما در این بخش نیز به کمک دستگاه قضایی بیایند.

روحانیون در پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در همایش سراسری  علمای شیعه و سنی که در دادگستری گرگان برگزار شد با بیان اینکه تعبیر زرنگی از  خوردن مال مردم که ناشی از تغییر هنجارها و ناهنجارها در جامعه است، اظهار کرد: هر چند در زمینه پیشگیری از جرم اقدامات زیادی انجام داده‌ایم اما نمی‌توان انتظار داشت دادگستری در این زمینه به تنهایی تاثیرگذار باشد و باید دستگاه‌های فرهنگی، فعال‌تر در این بخش عمل کنند.

هاشمیان با اشاره به وظایف روحانیت در جامعه برای پیشگری از جرم افزود: ارتباط با جوانان و خانواده‌هایشان می‌توانند بسیاری از جرائم را کاهش دهد، روحانیت از هر مذهبی در استان این نقش مهم را باید بر عهده بگیرند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان با اشاره به کاهش 20 هزار پرونده به محاکم استان در سال 95 از علما خواست از فرصت تنوع قومی و مذهبی  در استان برای افزایش سازش در پرونده‌ها به ویژه دعاوی خانوادگی و کاهش جرم  به دستگاه قضایی کمک کنند.

هاشمیان دعاوی خانوادگی را یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در استان خواند و گفت: علما، ریش سفیدان باید با پادرمیانی در عاوی خانوادگی از عمیق شدن تنش و اختلاف زوجین جلوگیری کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان کاهش جمعیت زندانیان استان از 5 هزار و 500 نفر در سال 1394 به حدود 4 هزار نفر در سال 1396 را یکی دیگر از تلاش‌های دادگستری استان در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این کاهش با تعامل و همراهی قضات، علمای شیعه و سنی و دستگاه‌های اجرایی در استان محقق شده است و امیدواریم با ادامه این همراهی امسال نیز این روند ادامه یابد.

هاشمیان افزود: ریش سفیدان و علمای زیادی در سال‌های اخیر به کمک دستگاه قضایی آمده‌اند که نتیجه ی آن، رهایی چندین زندانی در آستانه قصاص و سازش بسیاری از پرونده‌ها بود.

وی گفت: دستگاه قضایی از هرگونه کمک و همراهی که به کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان کمک کند استقبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی