English

با شرکت ۵۶ راس اسب

هفته نهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۶ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

هفته نهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، در هفته نهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۸۰ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب نازیلا زودتر از خط پایان گذشت و پیمان قلرعطا با اسب صحرا ناز و یاسر جرجانی با اسب زومبا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب آل مرد عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب گل آشور آباد و یاسر جرجانی با اسب بنیتا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب پرگار موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب دمبرمز و آرمین آق آتابای با اسب سای چلنج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب مه وش زودتر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب هیدروژن و آرمین آق آتابای با اسب ترکمن استوری به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرمیده با اسب وفا خالق نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب پاکی رو و قربان محمد اودک با اسب رعنا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب الیف ناز موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب گود بای و ابراهیم قره داشلی با اسب تابنده به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب اروگیت موفق به کسب مقام نخست شد و پیمان قلرعطا با اسب لرد اسفینکس و رامین قهرمانی با اسب براون استار به ترتیب دوم و سوم شدند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آرمین آق آتابای موفق به کسب دو مقام نخست و دو مقام سوم شد، یاسر جرجانی یک مقام نخست و دو مقام سوم به دست آورد، رامین قهرمانی یک مقام نخست و یک مقام سوم کسب کرد و عبدالرحیم آرمیده صاحب یک مقام نخست شد.

لازم به ذکر است؛ هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه ۹ شهریور در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه