English

نوبخت:

به فراهم سازی زیرساخت ها برای تحقق کارآفرینی توسط دانشگاه ها اهتمام داریم

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تحقق موضوع مهم کارآفرینی توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اهتمام داریم.

 به فراهم سازی زیرساخت ها برای تحقق کارآفرینی توسط دانشگاه ها اهتمام داریم

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدباقر نوبخت  در نشستی با استادان دانشگاه گیلان بیان داشت: در اولین ماموریت سازمان برنامه و بودجه بعد از ابلاغ حکم به اینجانب، راهبری و توسعه کشور مدنظر بود.

وی با اشاره به ضرورت کسب جایگاه نخست فنآوری ایران اسلامی در افق 1404 افزود: تا زمان مطرح شده، فرصتی باقی نمانده و باید تک تک برنامه ها به طور کامل مشخص باشد تا بتوان، با رویکردهایی مهم، به اهداف پیش بینی شده برسیم.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: 30 موضوع بخشی و 15 برنامه فرابخشی در برنامه ششم توسعه قرار دارد و باید به نوعی مدیریت پایش این برنامه ها را انجام دهیم.

دکترنوبخت به اهمیت توجه به موضوع کارآفرینی اشاره و اضافه کرد: لازم است در یک فضای فراجناحی و اشتراک نظر برای توسعه، برنامه راهبردی تدوین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و نیز وضعیت نامناسب پسماندها و زباله در جنگل های سراوان این شهر گفت: در دولت یازدهم، 50 میلیارد تومان به صورت علی الحساب برای احیای رودخانه های یادشده تخصیص یافت و در همان زمان هم اعلام کردم سقفی برای اتمام این پروژه نداریم به شرط آنکه، این اقدام مهم انجام شود.

دکترنوبخت به اهمیت نقش آفرینی دانشگاهیان در این زمینه اشاره و اضافه کرد: استادان دانشگاه ها به طور عملی و علمی، موضوعات اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی، دوران پرافتخار دفاع مقدس، شهدای دولت بخصوص رجایی و باهنر گفت: باید همچنان پیمان خود را با شهدا به خاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم که امروز هم باید در میدان عمل با همان جدیت عمل کنیم.

وی ادامه داد: مردم، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رأی کم نظیری به حجت الاسلام روحانی دادند و مسئولیت ما بویژه برای اشتغال زایی سنگین تر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی