English

پرداخت طلب کشاورزان کرمانشاهی تا شهریورماه

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان با جدیت در تلاش است تمامی طلب‌های کشاورزان استان حداکثر تا پایان شهریورماه پرداخت شود.

پرداخت طلب کشاورزان کرمانشاهی تا شهریورماه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی گفت: محصولات کشاورزی استان کرمانشاه به‌واسطه بارندگی‌های خوب و ارائه آموزش‌های مناسب و دادن هشدارهای لازم، امسال بسیار پربار بود.

وی افزود: تاکنون ۶۴۳ هزار و ۳۲۳ تن گندم به ارزش ۸۳۶ میلیارد تومان از کشاورزان استان خریداری‌شده که از این میزان تاکنون ۴۶۶ میلیارد تومان‌، معادل ۵۶ درصد کل قیمت گندم خریداری‌شده پرداخت‌شده است.

رحیمی گفت: امسال 3750 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش دارد از این‌ میزان اراضی زیر کشت 8977 تن کلزار برداشت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار و نیم برابر شده است.

به گفته رحیمی کل ارزش ریالی محصولات کلزای برداشت‌شده ۲۴ میلیارد و ۱۵۸ و میلیون تومان است که از این میزان تنها ۱۴ میلیون تومان طلب باقیمانده کشاورزان است.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان درزمینهٔ کشت کلزا وجود صنایع تبدیلی مربوط به آن در کرمانشاه گفت: امیدواریم سطح زیر کشت کلزای استان کرمانشاه به‌زودی به ۱۵ هزار هکتار برسد.

این مدیر ارشد اقتصادی همچنین پیرامون کشت جو در استان کرمانشاه نیز گفت: ۲۷ هزار و ۷۲۸ تن جو به ارزش ۲۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان در استان کرمانشاه جمع‌آوری و خریداری‌شده و از این میزان تاکنون ۲۵ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت‌شده است.

وی در رابطه با میزان کشت چغندرقند در استان گفت: یازده هزار هکتار از اراضی استان امسال زیر کشت چغندر بهاره رفت که از این میزان حدود 600 هزار تن چغندرقند برداشت شد.

رحیمی بابیان اینکه کشت چغندرقند در کرمانشاه علمی شده است گفت: قرار گرفتن دانشگاه در کنار کشاورزان منجر به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی شده است.

رحیمی همچنین اعلام کرد: امسال ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم نیز در استان کرمانشاه تولیدشده است.

به گفته معاون استاندار کرمانشاه امسال ۲۰ هزار و ۵۷۸ هزار هکتار از اراضی استان زیر سطح کشت ذرت رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه