English

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز:

عکس‌ مستند لحظه‌ای از تاریخ را منجمد و به آینده منتقل می‌کند

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز گفت: عکس مستند لحظه مشخصی از تاریخ را بدون اینکه چیدمان و کارگردانی خاصی در آن رخ بدهد، منجمد و به آینده منتقل می‌کند.

عکس‌ مستند لحظه‌ای از تاریخ را منجمد و به آینده منتقل می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، رضا خلیلی در دیدار با دبیر این جشنواره، اعلام کرد: اینکه جشنواره سراسری عکس مستند تبریز به نام تبریز ختم می‌شود، هم برندسازی برای شهر به شمار می‌آید و هم بر اعتبار و ارزش این جشنواره می‌افزاید.

وی در تشریح اهمیت جشنواره سراسری عکس مستند تبریز اظهار کرد: عکس مستند برای آیندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و تجربه نشان داده می‌توان در شرح یک عکس مستند چندین جلد کتاب نوشت.

خلیلی اضافه کرد: هر موضوعی از عمران گرفته تا مسائل هنری، خواسته و ناخواسته به بحث گردشگری مربوط می‌شود و عکس‌های مستند به لحاظ اینکه می‌توانند به بهترین شکل ممکن یک منطقه جغرافیایی و آداب و رسوم جاری میان شهروندان ان را معرفی کنند از ارکان مهم گردشگری به شمار می‌آیند.

وی همچنین تصریح کرد: از گذشته متاسفانه به دلیل اینکه تجهیزات و تکنولوژی عکاسی در کشور ما چندان موجود نبود، عکس‌های مستند چشمگیری در دست نداریم مگر موارد اندکی که به دست اروپایی‌ها گرفته شده‌اند اما امروزه با توجه به اینکه تجهیزات کافی وجود دارد، عکاسان می‌توانند صحنه‌های خوبی را ثبت و برای آیندگان به یادگار بگذارند.

وی تاکید کرد: عکس مستند لحظه مشخصی از تاریخ را بدون اینکه چیدمان و کارگردانی خاصی در آن رخ بدهد منجمد و آینده منتقل می‌کند و به همین خاطر است که از جذابیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در بخشی از سخنان خود بر ضرورت حمایت مدیران شهری از عکاسان مستند تاکید کرد و افزود: حمایت از عکاسان نباید به معنای درخواست عکس‌های سفارشی باشد بلکه همواره باید دیدگاه و نگرش هنرمند و عکاس مورد اهمیت قرار بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه عکاسان تبریزی جایگاه خوبی میان عکاسان مستند کشور و دنیا دارند، گفت: معمولا هنرمندان از زمان خود جلوتر حرکت می‌کنند و چشم‌اندازهای وسیع‌تری دارند که ما از درک آن‌ها عاجزیم ولی گذر زمان بر اهمیت و ارزش آثار آنان شهادت می‌دهد.

خلیلی درباره اینکه چگونه می‌توان بیش از پیش عکس‌های مستند را بین مردم همه‌گیر کرد، اعلام داشت: برپایی نمایشگاه‌های خیابانی عکس، احیای فرهنگ هدیه کردن کارت پستال و عکس، انتشار عکس‌ها در قالب کتاب، ارائه عکس مستند به مسافران در کنار سوغاتی یا چاپ عکس روی بسته‌بندی محصولات مختلف، می‌تواند در ترویج عکس مستند میان عامه مردم راه‌گشا باشد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کلانشهر تبریز در پایان از از عوامل و برگزارکنندگان جشنواره عکس مستند تبریز تقدیر و آن را حرکتی ماندگار خواند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه