English

ایران؛ نامزد مطرح کسب نایب رئیس فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از موفقیت این جمعیت در اجرای مدیریت متمرکز و کاهش زمان پاسخگویی به حوادث و در اصل زمان طلایی پاسخگویی در بحران ها و حوادث خبر داد.

ایران؛ نامزد مطرح کسب نایب رئیس فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در شورای اداری شهرستان سرخه با اشاره به اینکه هلال احمر مجموعه ای باسابقه صد ساله و با فعالیت های متعدد و متنوع بسیار است؛ گفت: حجم زیادی از فعالیت های گسترده جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوانح و حوادث و مدیریت بحران است تا جایی که در 4 سال گذشته حدود 170 هزار ماموریت امداد و نجات در کشور انجام شده است.

تقویت و توسعه بخش امداد و نجات هلال احمر در 4 سال گذشته
دکتر ضیائی با اشاره به تقویت حوزه امداد و نجات هلال احمر به خصوص ناوگان امداد هوایی در 4 سال گذشته، اظهار کرد: بیش از 10 فروند بالگرد در این مدت به مجموعه ناوگان امداد هوایی هلال احمر به عنوان بزرگترین ناوگان هوایی غیرنظامی کشور افزوده شده و هم اکنون تمامی کشور زیر پوشش ناوگان امداد هوایی هلال احمر قرار دارد.
وی به راه اندازی تیم های واکنش سریع هلال احمر اشاره و عنوان کرد: تیم های واکنش سریع هلال احمر به عنوان نیروهای زبده و متخصص و در اصل رنجرهای این جمعیت؛ 24 ساعته برای پاسخگویی به حوادث فعال هستند.

استقرار نیروهای واکنش سریع در شهرهای دارای شعبه هلال احمر
رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه نیروهای واکنش سریع هلال احمر در تمامی شهرهای دارای شعبه هلال احمر فعال خواهند شد، گفت: هیچ جمعیت ملی در دنیا تا کنون در این زمینه فعال نبوده و لذا فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از ایران درخواست کرده است تا گزارش نحوه فعالیت رنجرهای خود را به عنوان یک الگو به فدراسیون ارائه دهد.
وی با اشاره به تقویت حضور هلال احمر در عرصه های بین المللی، افزود: بر این اساس هلال احمر ایران نامزد نایب رئیسی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آسیا و اقیانوسیه(که انتخابات آن در آبان ماه امسال برگزار می شود) شده است تا هر چه قدرتمندتر در صحنه بین المللی به فعالیت خود ادامه دهیم.

افزایش 50 درصدی ظرفیت ناوگان خودرویی هلال احمر
دکتر ضیائی همچنین با اعلام افزایش 50 درصدی ناوگان خودرویی هلال احمر تا پایان سال، خاطرنشان کرد: از دیگر طرح های مهم هلال احمر اجرای برنامه ملی خادم در سطح کشور به عنوان آماده سازی تمامی خانوارها برای مواجه با حوادث و سوانح در 4 سال آینده است.
به گفته وی راه اندازی خانه های هلال نیز با هدف آموزش مردم و توانمند کردن آنها برای حضور موثر در کنار نیروهای آماده هلال احمر در حوادث بزرگ صورت گرفته است.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه راه اندازی ساختمان اداری _امدادی سرخه سه نکته برجسته دارد که مهمترین آن خیرساز بودن آن است، گفت: بانی اصلی این پایگاه پدر بزرگوار شهید شکراللهی است که ارزش این پروژه را برای ما چندین برابر می کند.

تقدیر از خدمات هلال احمر در سمنان
احمد همتی، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس هم در این جلسه با تقدیر از خدمات هلال احمر در این استان، گفت: به علاوه سایت امداد هوایی هلال احمر سمنان نیز در هفته هلال احمر راه اندازی شده که جا دارد از این خدمت مهم تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی