English

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما عنوان کرد:

جشنواره تولیدات رادیویی وتلویزیونی بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشوراست

معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور از بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور با عنوان بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی در نیمه دوم شهریورماه در کردستان خبر داد.

جشنواره تولیدات رادیویی وتلویزیونی بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشوراست

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج ، علی دارابی شامگاه چهارشنبه(یکم شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که پیرامون برگزاری بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی از سال 1372 پایه گذاری شد و بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور است.

وی افزود: در این جشنواره آثار هنرمندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و همه هنرمندان در سطح استانی و ملی در این جشنواره مشارکت دارند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما عنوان کرد: 2 هزار اثر پژوهشی و تحقیقی مجازی، خبر، شعر و موسیقی در رادیو و تلویزیون به جشنواره ارسال شده است که بیش از 70 نفر هیات داوران متشکل از هنرمندان کشور در طول 60 روز اقدام به ارزیابی آنها کردند.

وی تصریح کرد: از 200 اثر ارسال شده تقدیر به عمل خواهد آمد و 300 اثر نیز در کمیسیون‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در جشنواره از 40 هنرمند نام آشنای استان و کشور در آیین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

دارابی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری جشنواره 800 نفر مهمان استان خواهند شد، اعلام کرد: این جشنواره فرصت مغتنمی برای نشان دادن غیرتمندی، سلحشوری و انقلابی بودن مردم استان و معرفی استان در زمینه‌های مختلف توریستی، سلامت، امنیت، هنر و سایر ظرفیت‌هاست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره در استان برگزار می‌شود، بخشی از آن به برنامه‌ای ویژه استان اختصاص داده خواهد شد.

معاون امور استان‌هاسازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه از بین 140 نفر از مفاخر و هنرمندان استان و کشور برای تجلیل انتخاب می‌شوند، گفت: انتخاب آنها با همکاری استانداری و هنرمندان استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه کردستان دارای رتبه اول کشوری از نظر تعداد مخاطب است، خاطرنشان کرد: در جشنواره قبلی در آیین اختتامیه از حضور موسیقیدان‌ها و خوانندگان ملی استفاده می‌کردیم اما در این جشنواره هم در آیین افتتاحیه و هم در اختتامیه استفاده خواهد شد و با توجه به اینکه کردستان سرزمین موسیقی و دف است، برنامه ویژه‌ای به موسیقی استان اختصاص خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه