English

درج برچسب قیمت و مشخصات کالا حق مصرف‌کننده است

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان کرمانشاه حذف برچسب قیمت مصرف‌کننده از برخی کالاها را ظلم در حق مصرف‌کننده دانست و گفت: امیدواریم حذف برچسب قیمت فقط به همین چند کالا محدود شود.

درج برچسب قیمت و مشخصات کالا حق مصرف‌کننده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عبدالرضا یاری بابیان اینکه متأسفانه بخشنامه لحظات پایانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف برچسب قیمت برای برخی از کالاها را نهایی کرد گفت: اگرچه این بخشنامه فعلاً برای چند قلم کالای خاص است، اما می‌تواند فتح بابی برای سایر کالاها هم باشد.

وی در خصوص دلایلی که برای حذف برچسب قیمت مصرف‌کننده اعلام‌شده نیز افزود: یکی از این دلایل واقعی نبودن قیمت‌هایی است که روی کالا درج‌شده و گاهی برای ایجاد رغبت در مصرف‌کننده یک قیمت روی کالا درج‌شده، اما با بهای پایین‌تری به فروش می‌رسد.

یاری گفت: بهانه دیگری که برای حذف برچسب‌های قیمت مطرح‌شده ایجاد رقابت در بازار است و این در حالی است که ما هنوز زیرساخت‌های لازم را نداریم که به این شیوه در بازار رقابت ایجاد کنیم.

وی از پیامدهای حذف برچسب قیمت کالاها نیز یادکرد و بیان کرد: بر اساس چند ماده‌قانونی در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، قانون تعزیرات حکومتی و... درج برچسب قیمت و مشخصات کالا حق مصرف‌کننده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه